Geçmiş Yıllar:

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022

2023 YILI PROJELERİ

185 proje listelendi.

Blockchain Tabanlı E-oylama Sistemi

TED Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Ecem Ergül Erberk Ceminay Artantaş Zeynep Dilay Toptaş Mert Kaan Güzel

Bugünün teknoloji çağında daha güvenli oylama sistemlerine ihtiyacımız var. Şu an kullanılan kağıt üzerinden oylama hem çok transparan değil hem de çok kağıt tüketimine yol açıyor. Japonya ve İngiltere gibi bazı ülkelerde bu sistemin, mükemmel olmasa da, uygulamaları görü

Twitter Sentiment Analysis

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Mehmet Emre Şahin Akın Deniz

Bu proje genel itibari ile 3 aşamada gerçekleşmektedir. Birinci aşamada tweet verileri, Twitter veri tabanından çekilir. İkinci aşamada çekmiş olduğumuz verilerdeki gürültü temizlenir. Bu sayede veri analizi yapılabilecek duruma gelmiş olur. Üçüncü aşamada temizlenmiş olan veri

Distributed Path Finding System (dipfis)

TED Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Tayfun AKIN Muhammed Abdullah Yusuf Barış Aydın

Paralel programlama teknikleri ile var olan heuristic metotların geliştirilerek Traveling Salesman Probleminin çözüm yollarını hızlandıracak bir algoritma ve bu algoritma ile çalışan bir yol bulma, rota hesaplama web sitesi.

Why Buy New Textbook

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Bengü Tercan Muhammed Fatih Çinar

Proje bir kitap alışveriş platformu olup ağaç kesimlerini azaltmayı hedefleyen, öğrenciler arasında uygun fiyatlı kitap satın alma sirkülasyonu sağlamayı amaçlayan bir aplikasyondur.

Unity 3d Ile GeliŞmiŞ Oyun Tasarimi Ve Verilerin Web Üzerine Aktarilimasi

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

MUSTAFA yıldırım MUSTAFA ESTELİK

Bu tür oyunlarda alış veriş için tasarlanmış bir adet web sitesi bulunur. Kullanıcı web sitesine girip, kullanıcı bilgilerini kayıt eder, sonra oyun ara yüzünü acar. Web sitesine girmiş olduğu kayıt bilgilerini, oyun ara yüzüne yazar.

Çizge Veritabanı Ile Basketbolcu Veritabanı Geliştirilmesi

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Ayşe Kılıç

Çizge veri tabanı ile basketbolcu veri tabanı oluşturma projesi NBA liginde çok sayıda takım ve oyuncu olması sebebiyle yapılmaya karar verilmiştir. Dünyanın en iyi basketbolcularını diğerlerinden ayıran ve başarıyı sağlayan verilerin yönetimi diğer oyuncular için de faydal

Mali Tablo Analiz Aracı

TED Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Dorukhan Altuntaş Alp Demir Savaş Ahmet Saim Yılmaz Ömer Görkem Canıdemir Günsu Aytekin

Şirketlerin mali verilerini kullanarak ileriki dönemlere ait sonuçların tahmini, hesaplanması ve kullanıcıya sunulmasını içermektedir.

Goalball Analiz Sistemi

Hacettepe Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Mustafa Emre Başar Burak Özüesen Ahmet Burak Temurer Berkay Emre Turhan

Paralimpik oyunalarda yer alan golbol oyunu üzerine görüntü işleme ve takip teknikleri kullanılarak analiz çalışmaları içeriyor. Oyun kayıtları kullanılarak gerçek zamanda, oyuncu ve top üzerine analizler gerçekleştirip, takım ve oyuncu performanslarını arttıracak veri desteği

Predator

TED Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Ege Bartu Kurtaran Talip Sina Postacı Ahmet Cemal Sert

Predator oyun ve e-spor dünyasındaki insanları biraraya getirmeyi amaçlayan bir sosyal medya projesidir. Dünyanın farklı yerlerindeki bir çok oyuncuyu aynı platformun çatısında toplamayı ve bu hobiye sahip insanların sosyalleşmesini, bilgi almasını ve sektöre ilişkin yeni bilgile

Redge

TED Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Egemen Kale Eren Çınar

REDGE sosyal medya reklam verenleri için geliştirilen bir araçtır. Metin tabanlı sosyal medya platformlarında, reklam vermek isteyen kurum ya da kişilerin doğru hedef kitleye ulaşmasında yardımcı bir araç olarak geliştirilmektedir. Bu sayede sosyal medya platformlarının kullanıcıla

Personal Dietary Assistant (pda)

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Ece Elif Soysal

This project was pursued to create a tool that would provide the public with reliable dietary information. The application produced through this project enables the users to reach accurate information and includes guides on how to have a balanced and healthy diet according to their preferences. this

Chess Game With Token And Nft

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Yusuf Kayserilioğlu

Projemiz temel olarak e-sporculara ek bir motivasyon sağlama amacıyla yapılmış ve tarihi çok eskiye dayanan satranç oyunu üzerine kurulmuştur. Kullanıcıların react web uygulaması üzerinden birbirleriyle, yapay zekaya karşı satranç oynayarak en yeni teknoloji ürünlerinden blockchai

Hayvanat Bahçesi Veri Seti Sınıflandırma Uygulaması

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Utku Faruk Şen

4 farklı sınıflandırma algoritması ile(support vector machine, logistic regression, decision tree, k-nearest neighbors) 101 üyeli, her bir üyenin 17 feature'a sahip olduğu veri seti üzerinde sınıflandırma gerçekleştiren ve kullanıcı arayüzüne sahip bir masaüstü uygulaması geliş

Dispochat

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Mehmet AFACAN Berat BAYRAM Kübra Dilara BALCI

When someone needs to chat privately, a room needs to be created and the guest has to join to that room using the relevant room ID. This process requires no personal data to be entered and solely uses fingerprint data from the browser itself. When two users are successfully paired, all of their mes

Formula 1 Yarış Turu Simülasyonu Ve Yarış Sonucu Tahmini

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Tarık Tuna Taşaltı

Formula 1'deki yarış öncesi gerçekleştirilen üç antrenman turunun ve sıralama turunun verileri kullanılarak gerçekleşmemiş bir yarışın sonucu hakkında tahminde bulunulması hedeflenmektedir. Proje pilotların spin atma ihtimallerini, pilotların milisaniyelik hata paylarını, pilotl

Liversense : Ar Liver Visualization For Microsoft Hololens 2

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Berkan Albayrak

LiverSense, Microsoft Hololens 2 platformu için Unity kullanarak geliştirilmiş bir cerrahi planlama aracıdır. Uygulama, karaciğer operasyonlarında uzmanlara eşlik ederek, hastanın bilgisayarlı tomografi ve otomatik segmentasyon ile işlenmiş karaciğer görüntülerini uzmanın önüne

Visual Question Answering

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Dora Esin Usta Can Çalışkanyürek

Deep neural network kullanarak kendisine sağlanan görüntüyü ve bu görüntüyle alakalı sorulan soruyu analiz edip soruya cevap veren bir yapay zeka sistemi. Görüntü analizinde farklı CNN mimarileri, soru analizinde LSTM ve diğer doğal dil işleme yöntemleri denenerek en başarılı ol

Petmellon

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Sinem Arslan Esma Nur Kocakaya

PetMellon, evcil hayvan sahipleri ve veteriner klinikleri tarafından kullanılabilecek bir sosyal medya uygulamasıdır. Evcil hayvan sahiplerinin hem sosyalleşebilecekleri hem de evcil hayvanlarının medikal geçmişlerini rahatlıkla takip edebilecekleri bir platform olan PetMellon aynı zamand

Nft Area

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Uğur Berkecan Ünlü

NFT Area blockchain tabanlı yeni bir sanal dünya oluşturmayı amaçlayan katılımcıların Nft ile bu alanda bölge almalarını sağlayacak bir platformdur.

Çekişmeli Üretici Ağlar Ile Medikal Grafi Sentezi

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Burak Şıralı Fethi Can Bayraktar Buse ARGUŞ

Çekişmeli Üretici Ağlar ve Evrişimsel Yapay Sinir Ağları teknolojilerinden faydalanılarak medikal grafilerin sentezlenmesi ve test edilmesi

Algogram

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Kerem Erkinsoy Sercan Bayram Arda Küçükler

Yazılıma ve programlamaya yeni başlayanlar için eğitici ve aynı zamanda eğlenceli bir şekilde temel yapıtaşlarının öğretilmesini amaçlayan, bunu özgün bir hikaye ve oynanış ile birlikte harmanlayarak özellikle alt yaş gruplarına sunan eğitici bir oyun projesidir.

Honeyted

TED Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Kayra Ege ARDA Baran AKIN Ayşe Nur Şafak Ebru Kılıç

Bir bilgisayar üzerine kurduğumuz honeypot adı verilen içinde de çeşitli istenilen zafiyetler bulunduran bu sistem bir hacker tuzağı gibi çalışıp, saldırganları sistemimize çekerek saldırgan hareketlerini gözlemlemeyi ve analiz etmeyi amaçlar. Saldırganlar sisteme kontrolümüz al

Classification Of The Mushroom Data Set And Ecoli Protein Data Set

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Neriman Dilara Özcan

My Bachelor Project is a machine learning project for classifying mushrooms as edible or poisonous and for classifying E coli protein as well. The projects content also includes analysis of the accuracy values depending on the classification models that were selected by me.

Covid-19 Alan Ontolojisi

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Mert Aker

Günümüzde İnternet sayfaları kullanıcılarına yapısal olmayan dinamik ve dağınık bir veri yığını sunmaktadır. Bu yığın verilerin ne anlama geldiği ve birbirleri ile olan ilişkileri bilgisayar tarafından anlaşılamamaktadır. Dolayısıyla bu bilgi yığını zamanla bilgi at

Hastane Otomasyonu

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Beyza Yılmazer

Hastane Otomasyonu, hastanedeki tıbbi çalışanların yetki durumuna göre kullanabilecekleri özellikte bir web programı olarak tasarlanmıştır.

Makine Öğrenmesi Ile Galeri Fotoğraf Sınıflandırma

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Berkay Özbay Halime Beyza Yılmaz

Günümüzde artan teknolojinin etkisiyle fotoğraflar yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Fotoğrafların sayısının artması ile birlikte fotoğrafların çeşitliliği de aynı oranda artmaktadır. Bu çeşitlilik, galeride karmaşıklığa yol açmakta ve düzensiz bi

Gasoline

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Tunahan Cici Batuhan Atalay

GASOLINE, x-ray ışınlarının simülasyonunu daha kolay hale getiren bir projedir. Hedef kitlemiz, bilimsel amaçla x-ray eneylerini simülasyon ortamında yapmayı ve izlenimlerini kaydetmeyi isteyen uzmanlar ve eğitim amaçlı kullanmak isteyen kişilerdir. Projemizde kullanıcılara bir ara

Simülasyon Ortamında Yapay Zeka Ile Otonom Araba Sürüşü

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Muratcan Akbay Ahmet Sefa EMRE

Derin öğrenme ve yapay zeka teknikleri kullanılarak, farklı yapay zeka modelleri ile simülasyon ortamında otonom araba sürüşü hareketlerinin incelenmesi.

Mesp Simulasyonu

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Osman Zeki Çalışkan

MESP Simulasyonu, en kısa yol bulma problemlerini çözebilen algoritmaları araştırmayı ve bu araştırmalar sonucu elde edilen çözümleri birbirleri ile karşılaştırarak, aralarındaki en etkili ve hızlı algoritmayı kullanmayı amaçlar. Ayrıca basit bir problem senaryosu üzerinden a

Drone Kullanarak 3 Boyutlu Yeniden Yapılandırma

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Alperen Yılmaz

Ankara Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğrencileri Ömer Mert Erdal ve Alperen Yılmaz tarafından bitirme projesi olarak hazırlanmıştır. Proje “3D Reconstruction Using Drones” yani drone kullanarak 3 boyutlu yeniden yapılandırma konusu anlatılmakta ve nasıl gerçekleştirilece

Görüntü Işleme Ve Derin Öğrenme Tabanlı Kalite Kontrol Sistemi

İzmir Bakırçay Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Mehmet Tevfik TUZLACI

Proje kapsamında ele alınan konu incelendiği zaman gelişen yapay zekâ teknolojisine ayak uydurarak, bir sonraki endüstri adımına geçiş yapan fabrikaların daha az iş gücü ile daha hızlı ve sorunsuz bir üretim gerçekleştirdiği görülmektedir. Yapılan literatür araştırmas

Dna Motif Searching

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

CAN KAAN KARAHAN

En basitinden en karmaşığına kadar canlılar benzer kimyasal yapılara sahiptir. Canlı ve cansız varlıkların ortak atomlardan oluştuğu düşünüldüğünde, birbirlerinden bu kadar farklı olmaları araştırma konusu olmuştur. Canlılar arasındaki farklılıkları çeşitli moleküller

Souls Of The Lake

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Serhat Pehlivan Ali İmran Kazan

"Souls of The Lake", soulslike oyun türünün ilk örneği olan "Dark Souls"dan esintiler taşıyan ve onun temasını göz önünde bulundurarak geliştirmiş olduğumuz bir aksiyon-rol yapma (action rpg) oyunudur. Dark Souls adlı kült oyunun sektörde çığır açmasıyla birlikte aniden popü

Keydama - A New Social Media

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Michael Dereje Kebede

Makine Öğrenmesi Ile Sepsis Tanısı Ve Tedavi Önerisi

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Gülperi Tunçyürek Berrak Küçük Nazlı Shahbazi Aleyna Nil Uzunoğlu

Proje ölüm oranı yüksek ve dünyada en çok görülen hastalıklardan biri olan sepsis hastalığı özelinde makine öğrenmesi algoritmalarından ve Mimic verisetinden yararlanarak hastaların sepsisten daha az zarar göreceği hızlı bir çözüm üretmeyi amaçlamaktadır. Proje kapsamında

Production Line Monitoring System For Factories

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Baran Gürsoy Sümeyya Bektaş

Fabrikalardaki üretim hatlarını gözlemleyerek makinenin gün içerisinde ne kadar verimli kullanıldığı, hangi makinenin şirket adına daha efektif olduğunu, hangi makinenin verimini zamanla kaybettiğini takip etmeyi sağlayan bir yapay zeka yazılımının oluşturulması projemizin amac

Choice:sosyal Medya Uygulamasi

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

sena öztürk

Uygulamayı bir örnek üzerinden anlatacak olursak, karar vermekte zorlanılan konularda biri olan hediye seçiminde, diğer kullanıcılara seçenekler ve bir soru metni içerisinde sizce babama, babalar günü hediyesi olarak hangisini almalıyım? sorusu yönlendirildiğinde, postu gören kullan

Egediyo

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Berna BİRCAN Doğukan Yılmaz

Ege Üniversitesi öğrencilerinin okulumuzla ilgili kulüplerden, kampüs yaşamından, etkinliklerden, ev, yurt ilanları gibi pek çok konuda bilgi sahibi olabilecekleri web tabanlı bir sosyal medya uygulaması geliştirmekteyiz. Temel amacımız, okulumuzdaki iletişimin ortak bir platformda t

Histravel

Ege Üniversitesi

Fikir Yarışması

batuhan aras Büşra Işık

Dünyada artık cep telefonları neredeyse herkesin sahip olduğu cihazlar olduğu için, mobil bir uygulama ile kitlelere ulaşmayı hedeflediğimiz proje kapsamında kullanıcıların kültürel miras gezilerini tek bir noktadan yönetebileceği ve kişisel ihtiyaçlarını giderebileceği bir pla

Quavita

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Osman Güler

Proje kullanıcıların sağlıklı kalmasına destek olacak bir mobil uygulamadır. Cross-platform teknolojiler kullanılarak ekstra kod yazmaya ihtiyaç duymadan iki platformda da (IOS ve Android) çalışabilmektedir. Kullanıcılar kolaylıkla kaydolup, kullanmaya başlayabilir. Kullanıcı dost

Medix

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Ali eren Acar

Medix bir arttırılmış gerçeklik uygulaması olup, hasta ve doktorların muayene süreçlerini kısaltmak ve doğru tahlil yapma oranını arttırmak için çözüm sunmaktadır.

Kara Nakliye Taşıma Takip Sistemi

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Pınar Cihangir

Projem, part time çalıştığım firma ile birlikte geliştirdiğim, firmaya bağlı şoförlerin çalışmaları esnasında kullanacakları bir mobil uygulamadır. Kara nakliye yapılırken, şoförlerin gereksiz yakıt ve zaman harcamasını önlemek amacıyla geliştirilmektedir. Proje şu an i

Drone Kullanarak 3 Boyutlu Yeniden Yapılandırma

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Ömer Mert Erdal Alperen Yılmaz

Günümüzde askeri ve endüstri amaçlı drone kullanımı her geçen gün artmaktadır. Bu projede simülasyon ortamında drone kullanılarak Fotogrametri ve Lidar tarama teknikleri ile elde edilen veriler sayesinde bir bölgenin 3 boyutlu olarak modellenmesi yapılmıştır. Aynı zamanda bu iki

Em-pati

Atılım Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Abdullah Keleş Yücelcan Öztürk Mesut Demiröz Nevzat Öz

Uygulamamız evcil hayvanlar ve sokak hayvanlarının sağlık takibini hem evcil hayvan sahini hem de veteriner için kolaylaştırmayı hedefleyen bir Android mobil uygulamadır. Uygulama sayesinde sokak hayvanları için farkındalık yaratılacak, gerekli ve önemli bilgiler tek bir yerde tu

Insansız Hava Araçları Için Sürü Davranışı Algoritmasının Geliştirilmesi

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Serkan Uysal Ahmet Tarık Altun

Otonom sistemler hayatımızın birçok yerinde bulunmakla birlikte ilerleyen yıllarda daha önemli işler ile hayatımızın çok kıymetli birer parçası olacaktır. Bu sistemler hava, kara ve deniz sahalarında çalışmak üzere özel olarak üretilirler, her sahanın kendine özel problemleri

Özyazi

TED Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Cihan Kutluoğlu Burak Kaya Muhammet Burak Fazlıoğlu

Yapay zekanın flutter ile birleştirerek yaptığımız uygulama uzun metinlerin iş ve okul hayatını kolaylaştıracak bir yeniliktir. Tek tuş ile uzun metinleri kolaylaştırabileceğimiz bir uygulamadır.

T&i

İzmir Ekonomi Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Cantürk Tezer Feyzan Çolak Özge Tula Cansu Bayrakdar

Çoğu yazılım projesinde olduğu gibi bu projenin de temel motivasyonu insanların hayatını kolaylaştırmaktır. Daha spesifik olarak, proje esas olarak çeviriye odaklanmaktadır. Dünyada 208 ülke var, ancak varsayımlara göre yedi binden fazla farklı dil konuşuluyor. Dolayısıyla, bu k

Ontoloji Tabanlı Envanter Sistemi

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Elif Ezgi Emre

Online envanter sistemi ile sadece personellerin kullanımına sunulan eşyalar değil bu eşyaların güncel durumları, arıza kayıtları, yakıt masrafları ve faturaları gibi birçok bilgiye ulaşılabilir. Bu system, herhangi bir problem durumunda hem eşyayla hem sorumlu kişiyle iletişim

Tıp Alanında Doğal Dil Işleme Destekli Dijital Ikiz Tasarımı

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Emel Kayacı Mehmet Anıl Taysi

Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte yapay zeka algoritmalarının gücü her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda, artık hiç varolmamış insan yüzleri üretme, görsel üzerine çeşitli yöntemlerle mimik ve konuşma taklidi yapma gibi uygulama alanları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, artık

DoĞal Afet Acil Bildirim Sistemi

Manisa Celal Bayar Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Muzaffer Özen

Bu proje 2021-2022 eğitim öğretim yılı lisans bitirme projesidir.

Kodchallenge

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Yasin Torun

Programlama öğrenmek veya kendini programlama alanında geliştirmek isteyen insanların Türkçe programlama soruları veya projeleri bulamama sorunu vardır. Bu tür soru paylaşan yabancı siteler bulunmakta, fakat yeterli İngilizce bilmeyen insanlar bu platformları kullanamıyor ve kendini g

Insansız Hava Aracı (iha) Için Bilgisayarlı Görü Sistemi Ve Insansız Kara Aracı (ika) Ile Hedefe Gitme

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Nida Uğur Şişik Bora Aydın Batuhan Salmanoğlu

Günümüz savunma sanayi teknolojilerinde insansız otonom sistemlere ilgi ve yatırımlar her geçen gün artmaktadır. İnsansız kara araçları (İKA) ve insansız hava araçları (İHA) bu konuda başlıca gelişen sistemlerdir. İKA, kara üzerinde hareket eden ve fiziksel olarak içinde in

Instagram Fotoğraflarının Analizi

Hacettepe Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Görkem AKYILDIZ Zeynep Sema Nur İNKAYA Eyüp YORULMAZ

Öneri sistemleri, artan veri miktarının yarar yitimi olarak insanlığın karşısına çıkan bilgi kirliliğini gidererek bu büyük veriden alınabilecek en fazla faydanın elde edilmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, insanların tercih sürecinde (tatil yapılacak yer tercihi

Kayıp Kılıç

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Şuayip Deniz Talha TOPAY Aljoud MHD ALİ

Unity ile İzometrik ARPG oyun geliştirme.

Sosyal Analiz

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Hüseyin Semih Özker Hüseyin Semih Özker

Sosyal Analiz projesi ile toplumun gündeme dair başlıklara nasıl tepkiler verdiği veya bu tepkilerin zamanla nasıl değiştiği hakkında fikir edinilmesi amaçlanmıştır. Proje kapsamında; toplumdaki bir konuya gelen tepkilerin, diğer konular ile bağlantısı veya konunun kendisinden ne

Hırsız Yakalama Algoritması

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Burak Can Bayraktar

Projeye evde olan bir kamera yardımıyla nesneleri ve canlıları sınıflandırıyor. Eğer bu sınıflandırma sonucunda çıkan obje insansa kişiye bir mesaj iletilip bilgilendiriliyor. Uygulamayı en başta mesaj gidecek kişi çalıştırması gerekiyor. Bunu sağlayarak biz evimizdeyken bilg

Yapay Zeka Ile Duygu Analizi

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Burak İDİLMEK Alican KÜSAR

Yapay zeka ile bir görüntüdeki yüzleri gerçek zamanlı olarak algılamak. Sonrasında algılanan yüzlerin göz, kaş ve ağız gibi yüz detaylarını yani mimiklerini okumak. Okunan bu veriyi yapay zeka, öncesinden eğitilerek öğrendiği bilgileri de kullanarak olabildiğince doğru duygu

Twitter Paylaşımlarının Diğer Sosyal Medya Sitelerine Uygun Ekran Görüntüsü Ve Ekran Kaydının Alınması

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Samet Demirel Ahmet Orhan Serkan Ersoy

Sosyal medya sitelerinde paylaşım yapan kurum ve kişiler her bir sosyal mecra için paylaşım hazırlamakta ve bu nedenle ciddi zaman kaybı oluşturmaktadır. Bu amaçla çoğu kullanıcı artık tasarımsal olarak paylaşıma uygun olan Twitter gönderilerini ekran görüntüsü alarak d

Kariyerim.net

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Şahin Boğa

Proje, işverenle iş arayanları internet ortamında bir araya getirmek, aday ve işverenleri insan kaynakları ve kariyer süreçlerinde doğru iş ve yetenekle buluşturmaktır.

Birkaç Adımlı Öğrenme Metodu Ile Imza Tanıma Ve Doğrulama Sistemi Geliştirme

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Erdi Küçük

İmza; bir kişinin kimliğini doğrulamak için her yerde kullanımı nedeniyle, önemli bir biyometrik özellik türüdür. Bu özelliğinden dolayı ne yazık ki imza sahteciliği kavramı da ortaya çıkmıştır. Bu proje ise sahtecilik olaylarının önüne geçebilmeyi, maddi ve manevi kay

Emotion Detector

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Nil Lara Tan Hilal İlke Karakaş

Projemiz 7 farklı insan duygusunu insanların yüzünden tanıyabilmek üzerine geliştirildi. bilgisayarın kamerası aracılığıyla görüntü alan ve mutlu, şaşkın, kızgın, nötr, üzgün, korkmuş ve iğrenmiş ifadeleri ayırt ederek bize bir sonuç veriyor

Food Calorie Estimation With Image Processing

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Miraynaz ÇAKIR

Resim tanıma ile besinlerin kalorisinin hesaplanması.

Dota

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Duygu Bayar Taha EFE

Projemiz hiç kod bilgisine sahip olmayan bir insanın bir data seti ile bir model eğitmesine aracılık eder. Kullanıcı kendi istediği veri setini kullanabilir ve ihtiyacına göre belirleyebileceği eğitim algoritmasını seçebilir. Bu modeli eğitirken de data seti içerisindeki özellikler

Fpga üzerinde Floating Point Unit Tasarımı

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Yigit Mandiroglu Yiğit Oğuzhan Atmaca

FPGA yongası üzerinde yapay zeka gibi alanlarda kullanılan Floating Point Unit birimini tasarlayarak düşük güç tüketimine sahip bir FPGA çipi üzerinde uygulanması ve günümüzdeki çip tederik krizinde alternatif sunma potansiyelinin incelenmesi.

Akıllı Trafik Takip Sistemi

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Hatice Durmuş Ahmet Biçer

Trafikteki araçların plaka, renk ve model gibi benzersiz özellikleri ile tespit edilmesini, trafikte tespit ettiğimiz araçların, aranan veya şüpheli araçları içeren veri tabanından sorgulanmasını, veya öncesinde herhangi bir suçu olmamasına rağmen anlık elde edilen görüntülerde

Face Of Music (müziğin Yüzü)

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Emirhan Özcan Resul Turna Muhammed Burak Koç

Yüz ifadesinden yapay zeka destekli duygu analizi ile müzik aleti çalma uygulaması.

Yapay Zeka Ve Görüntü Tabanlı Yüz Ifade Tanıma Sistemi

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

mesut özlahlan Haluk Can SARIÖZ

Yapay zeka ile kameradan görüntü alıp o görüntü üzerindeki insanların yüzlerini bulup duygularını analiz etmek.

Deepfake Tespiti

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Kadir Tayyip Erkan Alparslan İdris Arslan

Derin sahtecilik algoritmaları kullanılarak sentezlenen sahte görüntülerin / videoların tespiti amaçlanmıştır. Bunun için Convolution ve Transformer gibi State of art algoritmalar ve Celeb-DF gibi datasetler kullanılarak modeller üretilmiştir.

Metin Özetleme

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Muhittin Birhan KURUKAYA

Kullanıcı tarafından çekilen ya da yüklenen fotoğraflarla birlikte alternatif olarak yüklenebilecek pdf dosyalarının okunması, bu dosyaların görüntü işleme teknikleri kullanılarak yazıya dönüştürülmesini ve kullanıcı tarafından istenilen bölümlerin soyut özetleme ve yapay

Araba Kiralama

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Atakan Divan Burak Buruç Biçyap

Üzerinde durduğumuz problem, araç kiralama işleminde birden çok şirket olduğu için kiralama sürecinde her şirketi gözden geçirmek gerekmektedir. Arabalar arasındaki farkları karşılaştırırken yaşadığımız zorluklar, kiralama sürecinin uzaması, farklı şirketlerin farklı pro

Apt Detection With Deep Learning

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Sinem Şahin Ebubekir Türker

Verilen bir exe dosyasının stringlerine ayrıştırıp derin öğrenme ile zararlı olup olmadığını tespit eder. Zararlı ise bu zararlının hangi APT grubuna ait olabileceği ile ilgili makine öğrenmesi ile açıklama yapar.

Multiclass Classification Of Dry Beans Using Machine Learning Techniques

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Beliz Pehlivan

Projede makine öğrenimi teknikleri ile fasulye tohum çeşitlerini sınıflandırmak amacıyla çoklu sınıflandırma (multiclass classification) modelleri geliştirilmiştir. 13611 adet fasulye tohumunun 16 adet boyut özelliklerini içeren veri seti analiz edilip, tohumların sınıflandırı

An Effective Fast-checking Explorer

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Altar Özcan

An effective fast-checking explorer, kısaca herhangi bir haberin doğruluğuna, haber ortaya çıktıktan kısa bir süre sonra ulaşılmasını hedefleyen bir projedir. Genel hatları ile projemiz: kullanıcının herhangi bir karakter dizisi girmesinin ardından programın algoritma sayesinde ark

Sağlık Alanında Gans

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Oğuzhan Yamacı

Proje GAN ile gamma knife'ı bir araya getiren GEANT4 ve benzeri simülasyon uygulamaları üzerinde yapılan simülasyonların uzun süren simülasyon zamanlarından kurtulmak, zamanı daha iyi yönetebilmek ve daha hızlı gelişim aşamalarına geçmek adına derin öğrenme altyapısı kullanıl

Ne Yapsam Ki

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Nurettin Halit Çakır

Proje; film, dizi, kitap, yemek tarifi ve oyun alanlarında kullanıcıya öneri sunmayı amaçlayan bir mobil uygulamadır. Uygulama bünyesinde kullanıcılar kendi bilgileri ile giriş yapabilmektedir ve beş farklı alanda ne yapmak istediklerini bulabilmektedirler. Uygulamanın genel amacı ku

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Ayşenur Canlıdır Berk Hayırlı

As the digital age has evolved, online shopping has seen tremendous growth. Every Business person wants to analyze what their customers are talking about their products. Reviews, star ratings are the accessories of the product that define the customer's engagement. The process of analyzing customer

Görme Engelliler Için Mobil Asistan

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Ertuğrul Safa Bağdatlı Batuhan Yılmaz Enis Kaan Keskin Resul Kayım

Görme engelli insanlar günlük yaşamlarında birçok zorlukla karşılaşırlar. Örneğin bir nesneyi ve özelliklerini tanımlama, yol bulma ve nesne bulma gibi işlerde, sıklıkla başkalarının yardımına ihtiyaç duyarlar veya beyaz baston gibi araçlar kullanmak zorunda kalırlar. Projen

Gürültü Giderme Algoritmalarının Gözetimsiz Eğitimi

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Muhammed Can Keleş

Çalışmamızda, gürültü giderme algoritmalarını gözetimsiz olarak eğiterek etiketli veri ihtiyacını azaltmayı hedefliyoruz.

Akademik Personel Sanal Asistan Sistemi

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Damlanur Yücel Hasan Çağrı Çakır

Akademik personellerin ihtiyaçları doğrultusunda iletişim daha kolay, daha planlı daha düzenli hale getirilmelidir. Bu projede anlatılan Sanal Asistan yazılımını oluşturmaktaki amaç gelişen teknolojiden yararlanarak, akademik çalışanların belirli bir zaman dilimindeki faaliyetlerin

Flutter Ile Mobil Uygulama Geliştirme

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Zehra Yıldız Kaya

Spor Salonu Yönetim Sistemi

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Ebrar Aydın

Spor salonu yönetim sistemi javaFx ile yapılmış ayrıca bir website arayüzüde olan bir spor salonu işletmesinin yönetilmesini sağlayan bir masaüstü programıdır.Ayrıca müşteriler içinde bir websitesi bulunmaktadır işverenin işlerinin kolaylaşmasını sağlar.

Çizge Veritabanıyla Futbolcu Veritabanı

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Ali Can Yavuz Burak Okal

NoSQL teknolojilerinden biri olan Neo4j kullanarak Cypher diliyle çizge veritabanı oluşturma ve kullanma

Yapay Zeka Ile Araç Plaka Takip Sistemi

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Ömer Yıldız semih uzun

Bu proje ile yapay zeka kullanarak araç plaka takip sistemi geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu süreçte Python, Python'ın popüler görüntü işleme ve makine öğrenmesi kütüphaneleri kullanıldı. Proje ile birlikte gerçek zamanlı trafik görüntüsünden araç plaka okuma ve takibi yap

Kolaboratif Garson Robot

İzmir Ekonomi Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Mustafa Dilek

Tasarladığımız bu proje restoranlarda garson robotların kullanılmasıyla restoranların daha verimli şekilde işletilmesini ve insan etkileşimini azaltarak pandeminin etkilerini en aza indirmeyi hedefliyor. Bunu yapabilmek için robotun konumlandırma ve haritalandırma yapması gerekir. Pro

Oyun Sunucuları Için Yük Dengeleme Yapan Sistem

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Emre Şahin

Tek sunuculu sistemlerde kullanıcı sayısı arttıkça sistem cevap veremez hale geliyor. Özellikle günlük aktif kullanıcı sayısı binlerce olan oyunlarda oyuncuları yük dengeleme ile sunuculara dağıtmak gerekir. Bu tezin amacı, çok oyunculu oyunlarda tek sunucu ile bütün oyuncular

Getogether

İzmir Ekonomi Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Neslihan Özgün

Projemiz android platformlarda çalışacak olan bir aplikasyondur. İnsanların bir araya gelip sosyalleşebilmesi için bir çevrimiçi etkinlik planlama uygulamasıdır.

Bulut Bilişim Tabanlı Sanal Çalişma Ortamı Altyapısı Platformunun Geliştirilmesi

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Fatih Cüre

Bulut ortamında çalışan bir platform ile çalışma ortamının uzaktan kurulması amaçlanmıştır.

Yapay Zeka Destekli Ekg Analiz Sistemi

İzmir Bakırçay Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Furkan Eren Muhammed Deniz

Proje kapsamında ele alınan konu incelendiği zaman, analiz sürecinin dakikalarca sürdüğü günlük EKG verilerinin incelenme zamanını daha da azaltarak doktorların işlerini kolaylaştırmak ve aciliyeti olan hastaların teşhisini hızlandırmak için günümüzün en popüler konusu olan

Ingilizce Türkçe Sözlük. (android Uygulaması)

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

ABDULRAHMAN ALBAKKAR

Taskify

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Ramazan Eymir Hasan Oral Kerem Alp Özecik

Günümüz akademik ve iş hayatında yaşanılan en büyük zorluklardan biri proje yönetimidir. Biz de bu konuyu temel alarak Taskify isimli proje yönetim uygulamasını geliştirdik. Projemizin temel amacı yapmamız gereken görevlerin planlamasını doğru şekilde yapmak bunu kullanıcı a

From To

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Mahmoud Alkasem Ehab elhalil

FromTo is a simple online classified and shopping platform in which people and businesses buy and sell real estate, cars, and a broad variety of goods and services. Registration and posting listings are free of charge.

Mudek

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Simge Çelik Ertuğrul Karagöz

Çalışmanın amacı MÜDEK sürecinin dijital ortamda ilerlemesi sağlanarak tespit edilen sorunların tümüyle kalkmasını sağlamaktır. Sistem hayata geçtiğinde bölümümüzün akademik personeli gerekli belgeleri kolayca MÜDEK sistemine yükleyebilecek ve bu belgeler kolaylıkla MÜDEK y

Yapay Zeka Destekli Film Öneri Sitesi

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Oytun Kutrup

Yapay zeka kullanarak insanların seçtiği filme benzer film öneren site.

Cengometre

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Abdurrahman KARABEY MUSTAFA SEYDAOĞULLARI DOĞUŞ ŞENGÜL

Bilgisayar bilimlerine ilgi duyan insanlara rehberlik uygulaması

Monster Runner

Ankara Üniversitesi

Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer

Nurseda Öncel

Monster Runner oyunu bir endless runner oyundur. Oyunda player 1 ve player 2 olmak üzere iki karakter bulunuyor. Player1’in bakış açısı yolun ön kısmıdır. Yol üzerindeki çeşitli engellere takılmadan ilerleyerek coin kazanmaya çalışır. Player2’nin bakış açısı ise yolun arka

Lorawan Security

Dokuz Eylül Üniversitesi

Fikir Yarışması

Furkan Gökcan Engin ARTUKSI

Bu projede, bilinen adıyla LoRaWAN(Long Range Wide Area Network) internet ağının kurulması ve bu teknolojiye güvenlik katmanı ekleyerek herhangi bir saldırıya karşı korunmalı bir hale getirilmesi hedeflenmektedir.

Akıllı Binalar Için Gerçek Zamanlı Tahminleme Yaklaşımları

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Metin Kerem ÜRKMEZ

Sürekli olarak karbondioksit, ışık, sıcaklık, nem algılayan sensörler ile donatılmış odalara/ofislere/bölümlere sahip bir bina altyapısı için gelen sensör verileri üzerinden bölümlerin hareketliliğe ev sahipliği yapıp yapmadığını tahmin eden bir yapay zeka modeli yardımı

Prediction Of New Treatments For Pancreatic Cancer

Dokuz Eylül Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Ece Kobanç Can Kızılöz

Pankreas kanseri, yaklaşık olarak teşhis edilen hastaların %5'inden daha az olan beş yıllık sağkalım oranı ile oldukça kötü bir prognoza sahiptir. Bu prognozun en önemli nedenleri, pankreas kanserinin neredeyse hiçbir klinik semptom olmadan ilerlediği için hastaların yaklaşık %90

Rc Plane And Remote Controller With Arduino

Dokuz Eylül Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Barış Ekin Sırmatel Çağrı KILIÇ

The project will be used for early fire detection. It will be an RC airplane project made entirely by the team members. Unlike other RC airplanes, the plane will have wheels and will have front wheel mobility.

Indoor Air Quality Monitoring System

Dokuz Eylül Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Seçil ÖZTÜRK Sanem Kaçar

Bu projedeki amacımız, uygun uyarılar vererek iç hava kalitesini ölçmek ve gözlemlenen verilerle iç hava kalite seviyelerini iyi yönetmektir. Ortamın hava kalitesini ölçen bir sistem yapılması hedeflenmektedir. Elde edilen sonuçlar ışığında sistemin bir dönüt vermesi planlanmı

Psikiyatri Eğitiminde Vr Uygulamaları

Dokuz Eylül Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Asude Ağaya Şükran Özbek

Projenin amacı psikolojik rahatsızlığı olan kişilerin doktorlar tarafından daha iyi anlaşılması ve kendilerini güvende hissetmelerini sağlamaktır. Geliştirilmesi planlanan proje VR tabanlı bir eğitim uygulamasıdır. Ayrıca bu projenin diğer bir amacı da, hekim adaylarını bu ko

Edge Computing Security Vulnerabilities

Dokuz Eylül Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Nazmican Dikmen Kasım Gökmen

Edge Computing gömülü sistemlerde, daha güvenli bilgi akışı, güvenilir authentication, donanım ve yazılım güvenliği. Mobil uygulama üzerinden ortam durum denetlemesi, çeşitli ortam durumu kontrol sensor entegrasyonu. Cloud server aracılığı ile veritabanı entegrasyonu, gerçek za

Veri Madenciliği Tekniklerini Kullanarak Izmir Ilinde Gıda Endüstrisinin Analizi

Dokuz Eylül Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Emirhan Bilge Bulut Burcu Ağdar Sena Yurtseven

Şirketler arasındaki rekabet, teknolojinin gelişimi ile farklı bir boyuta geçti. Her sektördeki firmalar veya işletmeler, ürünleri, müşterileri ve çalışanları ile ilgili binlerce veri veritabanlarında saklar. Öte yandan veri, veri madenciliği, makine öğrenimi ve yapay zeka gibi k

Ms Hastalarının Rehabilitasyonu Için Artırılmış Gerçeklik Video Oyunları

Dokuz Eylül Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Ahmet Efendioğlu İhsan Batuhan UZ Mesut Selim SERBES

Projemiz MS hastalarının, tedavilerine hastaneye gitmelerine gerek kalmadan devam edebilmeleri için tasarlanmıştır. Projenin ulaşmayı hedeflediği hasta grubu immobil hastalardan oluşmaktadır. Bu hastaların hastaneye ulaşımları çoğu zaman zor olabiliyor. Hastalar egzersizlerini düze

Android-based Shopping Assistant With Bluetooth Beacon And Augmented Reality

Dokuz Eylül Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Kürşadcan AKAY Ümmünur Kandemir

Hipermarketlerdeki alışveriş deneyimini arttırmak üzere Bluetooth Beacon , QR Code ve Augmented Reality teknolojileri kullanılarak mobil bir akıllı alışveriş asistanı geliştirilmiştir. Alışveriş süreçlerindeki hassasiyetlere (Gluten Hassasiyeti, Vegan Tüketim vb.) göre filtre t

Workout Go!

Dokuz Eylül Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Deniz Albayrak Mehmedcan Özman Damla Ülkü

Proje kullanıcıların spor yapma alışkanlıklarını arttırmayı ve eğlenceli hale getirmeyi hedefleyen oyunlaştırılmış fitness uygulamasıdır. Burada kullanıcı uygulamayı kullandığı müddetçe gelişimine tanık oluyor, aynı zamanda sürekli olarak kendine en uygun spor program

Mobile Application For Language Learning

Dokuz Eylül Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Efe Kaan KABAKAŞ İlker BAŞ

Bu projede kullanıcının dil öğrenme sürecini kolaylaştırmak hedeflenmektedir. Kelime odaklı bir öğrenme sistemi sunan bu mobil uygulamada, oyunlaştırma teknikleriyle beraber yüksek kullanılabilirlik hedeflenmiştir. Ayrıca, her kullanıcının kendi deneyimini yaşayabilmesi için de

Alzheimer Teşhisi Için Genom Çapında Veri Analizi

Dokuz Eylül Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

İsmail Ege Oğuz Zeynep Hilal Destebaşı

Alzheimer hastalığı gelişme sebepleri henüz tam olarak aydınlatılamadığı için araştırmalar devam etmektedir. Bu projede farklı genetik veriler optimal bir şekilde birleştirilerek, bir makine öğrenmesi ile Alzheimer hastalığının genetik teşhisi yapılması amaçlanmaktadır.

Doku Ve HÜcre GÖrÜntÜlerinin IyileŞtirilmesi

İzmir Ekonomi Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Zeynep Övgü Yaycı Zeynep Betül Kaya Uğur Dura

Bileşik mikroskop kullanımında bir artış gözlemlenmektedir. Tıbbi laboratuvarların çoğunun yüksek büyütme yetenekleri nedeniyle bu cihazlara olan ihtiyacı zamanla artmıştır. Ayrıca, görüntüleme verilerinin kusursuz olması gerektiğinden üst düzey donanımlı mikroskoplara ola

Ai Fitness

Dokuz Eylül Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Ezgi Çetinkaya Doğukan Gündoğan Alper Temel

Her insan sağlıklı bir yaşam sürmeyi bekler çünkü bu tüm mutluluğun anahtarıdır. Sağlıklı olmak için en etkili yollarından biri spor yapmaktır. İnsanların bedenleri ve zihinleri sporla tazelenmektedir. Yenilenmiş bedenler ve zihinler, insanların yaşamlarındaki üretkenliği

Badibul

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Egemen Aydın Oğuz Türk

Proje mobil cihazlarda çalışacak bir sosyalleşme uygulaması geliştirilmesi hakkındadır. Bu uygulamada kullanıcılar profil bilgileri ile giriş yaparak kişiselleştirilmiş kullanıma sahip olacak. Giriş yapmış olan kullanıcı uygulama içinde, okuduğu okul ve bulunduğu şehir gözet

Kickbox Trainer Application

Dokuz Eylül Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Uğurcan Sevinç Koray Çağlar Muzaffer Berşan Konal

Kullanıcıların kick boks hareketlerini doğru şekilde yapabilmelerini sağlayan mobil uygulama.

Aerowand : Iot Based Air Quality Monitoring System

Dokuz Eylül Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Yusuf Batuhan Yaşar Muhammed Alperen Duymaz

AeroWand IoT tabanlı hava kalitesi monitörleme aracıdır. Hava kalitesini ölçümleyen bir entegre sistem ve bu ölçümlerin görüntülenmesi ve işlenmesi ile oluşan verilerin monitörleneceği bir mobil aplikasyon içermektedir.

Waterless: Predicting Water Footprint Using Machine Learning

Dokuz Eylül Üniversitesi

Fikir Yarışması

irem çalmaz İrem Okur

WaterLess is a cross-platform mobile application using machine learning for raising awareness of individual water consumption. The app predicts the water footprint of the user and recommends solutions to them about how to save water according to their water consumption. Individuals will be able to

Analysis Of Industrial Refrigeration Systems By Using Machine Learning

Dokuz Eylül Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

RIDVAN ÖZDEMİR İdrishan Parlayan

Analysis of industrial refrigeration systems by using machine learning

Package Delivery System Using Artificial Intelligence And Reinforcement Learning

Dokuz Eylül Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Beyzun Amaç Burak Alp Yaşar Mert Aksekioğlu

Within the scope of this project, packages under certain conditions should be able to be transported between specific destination points by an intelligent agent. It is planned to design a faster and more environmentally friendly system where less labor and cost are at the forefront. With the methods

Nft Collection Creator

Dokuz Eylül Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Halil İbrahim ÇAĞIRKAN Furkan Enes APAYDIN

NFT Collection Creator, Non-Fungible Token ile doğrulanmak ve satışa çıkarılmak üzere sanat eserleri üreten içerik üreticileri için, yüksek sayıdaki eserin hızlı bir şekilde oluşturulabilmesi ve dağıtıma hazır hale getirilebilmesini sağlayan bir araçtır. Sanat eseri koleksiyo

Blockhain Based Review App

Dokuz Eylül Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Hüseyin Erdoğan Umut Şavk

Günümüzde e-ticaret sektörünün gelişimi ile birlikte tekelleşmiş firma veya şirketlerin kullanıcı memnuniyetini suistimal etmeleri kaçınılmaz olmuştur. Bu doğrultuda kullanıcının almak isteyeceği ürünün yorum veya değerlendirmelerinde manipülasyon ihtimalini ortadan kaldır

Remote Health Check Of Home Patients & Elderly Using Iot & Cloud Technologies

Dokuz Eylül Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Murat Kırlıoğlu Efe Kaan Karakaya Zekiye Doğan

Sensörler, bulut servisi ve android uygulaması kullanarak yaşlı ve hastaların sağlık ölçümlerini toplayıp sağlık görevlerine raporlayan bir sistem.

Wordflow: A Mobile Word Game Based On Ai

Dokuz Eylül Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Gaye Süner Ayberk Dikçinar Zafer YALÇIN

Skip-Gram ve CBOW algoritmaları kullanılarak türkçe dilindeki kelimelerin benzerliklerini saptayacak bir kelime vektörü uzayı oluşturulması hedeflenmiştir. Bu oluşturulan kelime vektörü uzayını test etmek için de, kelime vektörü bir kelime oyunu projesine implemente edilmiştir. Sk

Cryptocurrency Price Prediction Augmented With News

Ankara Üniversitesi

Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri

Deniz Dinçer

Kripto paraların piyasada inanılmaz derecede değerli hale geldiği günümüz dünyasında bir gerçektir. Projenin odak noktası kripto paraların eğilimini tahmin etmektir. Piyasa dinamiklerinin değişmesi ve spekülasyona açık olması, tahminlerde doğruluk ve tutarlılık sorunun ortaya

Kırmızı Kanal Kurtarma Yoluyla Sualtı Görüntülerini Iyileştirme

İzmir Ekonomi Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Elif Duygu Petenkaya Özge Başak LAÇIN Ömer Faruk KARA

Proje sualtı görüntülerinde yetersiz ışık ve planktonların yol açtığı bulanıklık ve renk bozulmalarının görüntü işleme yöntemleriyle geliştirilmiş olan method ile daha net ve doğru renklerle yeniden oluşturulmasına dayanan bir projedir.

Augmented Reality In Real Estate Mobile Application

Dokuz Eylül Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Şefika Özlem PUL Ece KAZAN

Augmented reality will make it easier for people to find rental or sale information. There are a lot of people looking for a house from street to street in this period. When they see the sign for rent or for sale, they point the phone's camera towards the house. Thus, the location of the house is

Online Course Video Source Selector (ocvss)

Dokuz Eylül Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Ferhat Doğan Berker Şal Uygar Uyğun

Günümüz dünyasını derinden etkileyen Covid-19 salgını sebebiyle hayatımızın birçok alanında köklü değişiklikler meydana geldi. Karantina ve pandemi koşullarından en çok darbe alan alanlardan birisi de eğitim hayatı oldu. Geçiş aşamasındaki aksaklıklar ve kullanıcıların

Parking Finder

Dokuz Eylül Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

oguzhan karakaya Fikret Mert Gültekin Mert Başkaya

Toplu taşıma araçları ve özel araçlar gibi birçok araçlara takıldığını varsaydığımız kamera modülleri ile yol kenar parklarının fotoğraflarını çekiyoruz. Bu fotoğrafları işleyerek iki araç arasındaki mesafeyi ölçüyor ve parka uygun olup olmadığını belirliyoruz. Ko

Mobile Indoor Navigation System

Dokuz Eylül Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

melike tahta Çağlar Gürpınar

Dokuz Eylül Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölüm binası için arttırılmış gerçeklikle beraber hazırlanan bir iç mekan navigasyon mobil uygulaması.

Virtual Reality Controlled Collision Free Drone

Dokuz Eylül Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Şeniz Akbulut Ahmet Ata Suhindol

Bu projeyle Microsoft Kinect kullanılarak elde edilen vücut pozisyonları kullanılarak sanal gerçeklik ile tekil ve çoğul drone yönetimi ve bunun simülasyon ortamına aktarımı üzerinde çalışılmaktadır. Buna ek olarak yapılan basit özelleştirme ile drone güvenliği sağlanarak ça

The Nearest Car Charge Station Project

Dokuz Eylül Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Durmuş Furkan Özkan Osman Koç

Sürekli gelişen teknolojik imkanlar sonucunda doğal kaynaklar günlük hayatın her anında hızla tüketilmeye başlandı. Kaynakların tükenmesi nedeniyle benzin ve dizelin yerini alacak enerji kaynakları aranmaya başlandı. Bu arayışlar sonucunda elektrikle çalışan, hem elektrikten hem

Melanoma Skin Cancer Detection Using Deep Learning

Dokuz Eylül Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Süleyman Ayberk Kılıçaslan Hazar Özyağcı Arif Mertaslan

Cilt kanserinin bir türü olan Melanoma’nın erken tespiti için cilt lezyon görüntüleri üzerinde derin öğrenme modelleri kullanarak bir erken tanı işlemi yapılmaktadır.

Insan Taşımacılığında Yapay Zeka Uygulamaları

Dokuz Eylül Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Gökhan Göksel Elpeze

Bu projede insan taşımacılığında verimliliğin ve hızın arttırılması amaçlanmıştır. İş, okul ve benzeri servis araçları için ideal rota çıkarma problemine popüler algoritmalar ve yeni yaklaşımlar ile çözüm geliştirmek hedeflenmektedir. Proje dahilinde geliştirilen mobil

Doğal Dil Işleme Ile Türkçe Web Sayfalarının Sınıflandırılması

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Enes Alper Balta

Doğal Dil İşleme ile Web Sayfalarının Sınıflandırılması projesinde, günümüzde üstel bir şekilde artan web sayfalarının bir çok amacı bulunmaktadır. Sayfalarının amacına göre değişen içeriklerin manuel olarak sınıflandırılması günümüzde imkansız hale gelmiştir. He

Işaret Dilinin Ve Ses Sinyallerinin Metinlere Dönüştürülmesi Işlevini Yürüten Mobil Uygulamanın Geliştirilmesi

İzmir Ekonomi Üniversitesi

Fikir Yarışması

NİLAY GÜLER

Dünya Sağlık Örgütü'nden alınan verilere göre, dünya çapında 466 milyon işitme engelli insan bulunmaktadır [1]. Sadece 2018 yılında Avrupa’daki işitme engelli birey sayısı 34 milyon iken, bu sayının 2050 yılına kadar yaklaşık olarak 46 milyon olması beklenmektedir. İşit

Sunucudaki Uygulamaların Güvenlik Açıklarının Tespiti

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Laser Ayyıldız

Günümüzde yazılımcılar, bilişim uzmanları ve bilgisayar dünyasındaki insanlar ürettikleri ürünlerde farklı uygulama, donanım veya işletim sistemlerinden yararlanırlar fakat bu kullanımın getirdiği zafiyetler bulunur. Bu konudaki en önemli zafiyet kullanılan dış kaynaklı ür

Akıllı Ilaç Kutusu

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Mehmet IŞIK

Bu proje ile hem Alzheimer hastalarının hem de ilaç kullanımını düzenli bir şekilde yapamayan kişilerin bu sorunu çözmek amaçlanmıştır. İnsanlar yoğun iş temposu veya hastalık gibi sebeplerden dolayı kullanmaları gereken ilaçları bazen içmeyi unutuyorlar bazen de daha fazla d

Ros Tabanli Otonom Rehberlik Ve Reklamcilik Robotu

İzmir Ekonomi Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Yağız Tanşu Emir Güler Berkay Gülen Aybala Sena Susever

Projenin amacı, havalimanlarında insanları yönlendirebilen, belirli bir limitte eşya taşıyabilen ve aynı zamanda hedef kitleye reklam verebilen bir yol gösterici robot yapmaktır. Bu robot, havalimanında bulunan restoran, bilet satış noktaları, uçak kapıları gibi yerleri gösteren bi

Tenis Sporu Için Oyuncu Eşleme Uygulamasının Bulut Mimarisinde Geliştirilmesi

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Numan Kılıç

Bulut mimarisi ile geliştirilmiş, Google chrome, mozilla, safari gibi internet tarayıcıları üzerinde çalışan, bilgisayar, tablet ve cep telefonu gibi çeşitli ekran çözünürlüklerine uyumlu, konuma göre ve seviyeye göre uygun tenis partneri bulunabilmesi ve bu kullanılarla iletişi

Linux Privilege Escalation Scan Tool

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Emin Fidan Fırat Hilmi KAPLAN

Linux işletim sistemindeki yetki yükseltme açıklıklarını tarayan bir tool

Yapay Zeka Ile Güçlendirilmiş Geri Dönüşüm Asistanı Uygulaması

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Berkhan Yiğit Ümmühan Sena Şarbak Ömer Akçalı

Günlük hayatta geri dönüşüm bilincini arttırmak. Geri dönüşüm alışkanlığı sağlayıp bu konuda istekli olan bireylere yön göstermek. Bunu yaparken akıllı ve kolay çözüm önerilerinde bulunmak.

Derin Ve Transfer Öğrenme Yöntemleri Ile Çiçek Tanıma

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Handenur İleri Mirza Şahinkaya Mehmet Akif Konur

Projemiz yapay zeka yöntemlerini kullanarak doğada bulunan farklı çiçek türlerinin ayrıştırılmasını hedefleyen bir mobil uygulamadır. Burada amacımız son kullanıcıya çiçek türü hakkında bilgi vermektedir. Literatürde bulunan uygulamalardan farklı olarak içlerindeki bazı kri

Blockchain Tabanli IÇerik Üretim Platformu

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Ege Dabanlıoğlu

Blockchain tabanlı sosyal medya, içerik üretimi platformu.

Ontoloji Mühendisliğinde Covid-19 Aşı Uygulaması.

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Fatih Ramazan Batman Alperen Civelek

- Protej ortamında bir ontoloji oluşturulması. - web uygulaması (html, css, javascript, react, next, firebase) - mobil uygulama (java, xml, android studio, firebase)

Online Ikinci El Satış Ve Pazar Yeri Uygulaması Için Veri Ambarı Tasarımı

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Bora Çolakoğlu

Proje, sektöründe lider bir .com firmasının raporlama ve veri madenciliği amacıyla kullandığı veri kaynaklarının birleştirilerek bir veri modeli dahilinde bir veri ambarına alınması; bu sayede raporlar arası veri bütünlüğünün sağlanması, iş kurullarının tek bir noktadan y

Study Buddy

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Melek Şimal Ünsal Oksana Damarja Ahmet Said Korucuk Muhammed Emin Bilgiç

İnsanların birlikte veya yalnız olarak bazı çalışma teknikleri uygulayarak çalışabilecekleri online ders çalışma uygulaması.

Unity Ile Mobil Oyun Gelistirme

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Yakup Ardahan BAKIR Yakup Ardahan BAKIR Kaan Gokturk

Unity motoru ile mobil oyun gelistirme.

Kurumsal Yazılımlar Için Entegrasyon Altyapısının Geliştirilmesi

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Mert Can Dönmez Muhammed Ayyıldız Göktay İncekara

Günümüzde çoğu şirket kendi bünyesinde farklı yazılımlar kullanmaktadır ve bu yazılımların iletişim kurması gerekebilir. Bu yazılımların farklı girdi, çıktı biçimleri ve gereksinimleri vardır. Bu yazılımları ortak bir ortam sayesinde entegre etmek mümkündür. Ayrıca bu

Unity Tool Kit

Dokuz Eylül Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

anıl orhan arslan

Bu proje ile üç temel sistemin hızlandırılması, geliştirilmesi ve optimize edilmesi hedeflenmektedir. oyun üretim süreçleri, yani karakter oluşturma, girdi kontrolü ve seviye yaratma. Kaliteli bir oyun geliştirme eklentisinin üretilmesi bekleniyor kullanımı basit, temiz ve optimiz

Canwatchthis : Yapay Zeka Tabanlı Ve Hibrit Yaklaşımlı Film Tavsiye Sitesi

İzmir Ekonomi Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Orhan Emre Anıl Burcu Koçulu Aysu Zorlugenç Ahmet Gülmez

Günümüzde tavsiye sistemleri gittikçe önem kazanmaktadır. Birçok şirket web uygulamalarına yeni yöntemler geliştirerek kullanıcılarına daha iyi hizmet verebilmek için tavsiye sistemlerini entegre etmektedirler. Film sektörü de bunlardan birisidir. Kişisel zevklere göre en iyi film

Ontoloji Tabanlı E-nabız Sistemi

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Kutay Şahan Mustafa ARAS Furkan Babacan Hasan Emre ÖZDEMİR

Bu proje bazında E-nabız sistemine benzer bir ontoloji tabanlı sağlık sisteminin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Oluşturulan ontoloji tabanlı sistemin web ve mobil uygulamasının gerçekleştirilmesi sağlanmıştır.

Çocuklara Kodlama Öğreten Oyun Tabanlı Mobil Uygulama

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Serhat Özcan

Bu bitirme tezinde çocuklara kodlama öğreten oyun tabanlı bir mobil uygulama geliştirilecektir. Bu uygulama ile 4-9 yaş aralığındaki çocuklar oyun şeklinde tasarlanmış bölümler ile kodlama öğrenmeye başlayabileceklerdir. Uygulama çocukların pratik yapabilmeleri için kodlama ile

TÜrkÇe Dilinde KonuŞmayi Metne DÖnÜŞtÜren Bulut BiliŞim Temelli Bir Uygulama

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

İzzet Oğuz Bozak

Uygulama Türkçe ses kaydını yazılı metne dönüştürmektedir. Kullanıcı bir arayüz sayesinde Türkçe ses kaydını yükler. Ses kaydı yazılı metne dönüştürüldükten sonra indirme linki aktif olur.Son olarak dosyayı indirir.

Altyazı Destekli Canlı Yayın Platformu

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Yasin Ünsal Erdem Çobanoğlu Egecan Ceylan Gökçe Çiçek Akçay

İnsanların canlı yayın yapabileceği ve sistemin bu canlı yayınlar için anlık olarak alt yazı üreterek yayınların erişilebilirliğini artıran bir web uygulaması.

Hapless Bedouın

Balıkesir Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Boğaçhan Bilgin

mobil tabanlı koşu oyunu

Campuslyfe

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Güneş Hacıhalil Damla Çekiç Hamza Aybak

Üniversite öğrencilerinin gündelik hayatında kullanabileceği bir sosyalleşme ve bilgilendirme uygulamasıdır. Bu uygulama ana amacı öğrencilere; topluluk, etkinlik veya yemekhane bilgilerine hızlıca ulaşıp, harita da konumlandırılması amaçlanılmıştır.

Deprem Eğitimi Alanında Mobil Oyun Tasarımı Ve Gerçekleştirimi

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Yağız Beşiroğlu

Deprem alanında özellikle çocukları bilinçlendirmeye yönelik, ama aynı zamanda da eğlenceli olan bir oyun.

Kripto Paralarla Alışveriş Imkanı Sağlayan Işletmelerin Konumlarını Ve Iletişim Bilgilerini Harita Üzerinden Gösteren, Anlık Piyasa Takibi Sağlayan Ve Formasyon Ile Indikatör Tanımlarını Içeren Mobil Uygulama

Ege Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Furkan Aktaş Mehmet Halil Toprak

Bitirme projemiz, son dönemin popüler mobil uygulama geliştirme framework'ü olan Flutter ile bir mobil uygulama geliştirme projesidir. Bu projenin konusu kripto paralar ile ilgili anlık fiyat bilgisi, kripto paralar ile ilgili son dakika haberleri, kripto borsalarında teknik analizde kullanı

Dijitalleşen Sera Otomasyon Sistemi

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Kaan Yavaş Mustafa Hikmet Öztürk

Sera ortamındaki çevre etmenlerini düzenlemek, kontrol edebilmek önemli durumlarda üreticileri uyaran bir otomasyon sistemi hedeflenmiştir. Çevre etmenlerinin ölçümleri için uygun sensörler kullanılarak verileri Arduino yardımıyla veritabanına kaydedilecek, üreticiler mobil bir uygu

Blockchain Tabanli Yoklama Uygulamasi

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Batuhan Yılmaz

Mevcut yoklama alma/varlık kanıtı sistemlerinin sorunlarına çözüm getirmek amacıyla geliştirilen bir yoklama alma uygulamasıdır. Blockchain teknolojisi sayesinde verilerin güvenliği ve bütünlüğü korunurken çeşitli yöntemler ile sahte imza gibi problemlere çözüm üretmeyi ama

Ecose | Travel App With React

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Seval Mercan

Çalışma kapsamında, kullanıcı nerede olursa olsun bulunduğu konum baz alınarak başlangıç noktası belirlenmektedir ve buna uygun olarak araçla veya yürüme mesafesine göre çevredeki belirli diğer kültürel miras noktalarını en kısa yoldan gezilecek şekilde rota oluşturulmakt

Evcil Hayvan Sahiplendiren Ve Evcil Hayvan IÇin Uygun EŞi Bulan Fullstack Uygulama

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Oğuzhan Türk Oğuzhan Türk Tarkan Yaman Fatih İzgi Hüseyin Dağ

Projemizde amacımız, evcil hayvan sahipleri için evcil hayvanlarına eş bulabileceği ve diğer kullanıcıların evcil hayvan sahiplenebileceği bir uygulama oluşturmaktır. Uygulama içerisinde evcil hayvan sahiplenmek isteyen kullanıcılar belirli özelliklere göre filtreleme yapabilecekti

Gerçek Zamanlı Kümeleme Yaklaşımları

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Çağıl ilhan Sözer

Günümüz dünyasında verinin en değerli kaynaklardan biri olduğunu söyleyebiliriz. Veriler sayesinde öğrenen ve hayatımızı kolaylaştıran yapay zeka modelleri birçok alanda kullanılmaya ve gelişmeye devam ediyor. Bu tezde, kümeleme algoritmalarının gerçek zamanlı veri işlemede

Crypto Para Fiyat Tahminleme Uygulamsı

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Cem Girgin

Yapay Zeka yöntemlerini ve geçmiş verileri kullanarak Crypto paranın gelecek fiyat değerlerini tahminlemeyi amaçlayan bir uygulama

ArtirilmiŞ GerÇeklik MaĞazasi

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Cem Sertkaya Cem Sertkaya

Vestel Mağazasındaki müşterilere yapay zeka ve artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanarak obje tanıma ve daha sonrasında sanal şekilde ürün detay desteği veren iOS platformunda geliştirilmiş bir mobil uygulamadır.

Kurye/servis Güzergah Takip Sistemi

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Özge Büyükaşık

Proje kargo veya servis hizmeti veren kişilerin sağladıkları hizmeti iyileştirmek adına hazırlanan bir uygulamadır. Uygulama kapsamında kurye veya servis şoförlerine gitmek istedikleri noktalardan geçen en uygun rota bulunacaktır.

Görüntü Işleme Ve Derin Öğrenme Tabanlı Polen Tanıma

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Ceren Atılgan

Farklı türde polenler içeren görüntüler üzerinde görüntü işleme ve derin öğrenme kullanılarak görüntülerdeki polen türlerinin tanınması amaçlanmaktadır.

Akıllı Alışveriş Asistanı

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Özlem Karabulut Ayten Durmaz Fatih Koçyiğit Erhan Gültekin

Bu proje ile kullanıcının pazar alışverişinde ona yardımcı olacak bir asistan görevi gören bir mobil uygulama amaçlanmaktadır. Uygulama sayesinde kullanıcı meyve sebze seçiminde asistandan destek alacaktır.

Futbol Turnuvası Simülasyonu

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Ayberk Çandır

Projede, Şampiyonlar ligi futbol turnuvası 2 farklı veri seti kullanıp makine öğrenmesi yöntemleriyle maç sonucu tahmin edilecek ve simüle işlemi yapılacaktır. Projenin son halini ise bir web sitesinde basit bir gösterimi yapılacaktır.

Awaxen

Balıkesir Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Fatma Feyza AKYOL Faruk Özel Ali Bayar

Örtüaltı yetiştiriciliğindeki domates bitkisinin üzerimdeki 7 farklı hastalığı özgün geliştirdiğimiz algoritmamız sayesinde görüntü işleyerek nesne tespiti sağlanmaktadır. Geliştirdiğimiz projemiz sayesinde aracımızın sera içerisinde gece ve gündüz otonom tarama yaparak

Bilişim Temelli Bölümler Için Yarı-otomatik Veri Seti Platformu

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Mete Han Kodal Arif Ozan Hasas

Bilişim temelli bölümler için veri seti paylaşımı yapabilecekleri ve bu veri setlerine ait analizlerin bulunabileceği bir veri seti platformu tasarlanmıştır. Veri setleri API(Application Interface) ile erişilebilir şekildedir.

E-ticaret Pazaryeri Entegrasyonu

Balıkesir Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Nazmi KORÜK Emine Başarıcı

E-ticeret sitelerinde mağazası olanlar için kolaylık sağlayacak, tüm işlemleri tek platformda gerçekleştirebilecekleri bir proje. Birden fazla sitede mağazaya sahip olanlar tüm siteler için ürün ekleme, güncelleme, silme gibi daha bir çok işlemleri sadece bu proje üzerinden gerçe

Online Mağaza Yönetim Sistemi

Balıkesir Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Emine Başarıcı Nazmi Korük

E-ticeret sitelerinde mağazası olanlar için kolaylık sağlayacak, tüm işlemleri tek platformda gerçekleştirebilecekleri bir proje. Birden fazla sitede mağazaya sahip olanlar tüm siteler için ürün ekleme, güncelleme, silme gibi daha bir çok işlemleri sadece bu proje üzerinden gerçe

Arçelik’te Ürün Yaşam Döngüsü Yönetim Süreçlerinin Ve Sistemlerinin Analizi

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Yiğit Pektaşoğlu

Numune Takip Sistemi

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Nazlıhan Özcan Oğulcan Bozkurt

Projemiz numune takip sistemidir. Numunelerin (projemize göre kumaşların) tedarikçiden çıktığı andan müşteriye ulaştığı ana kadar geçirdiği süreçlerin ve aşamaların birebir takibinin yürütüldüğü yazılım platformdur. Gelen siparişleri hızlı şekilde sisteme girer ve de

Video Game Recommendation Web Application

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Ulvi Najafov

Günümüzde insanlar film, dizi, müzik gibi multimedya içeriklerinin yanı sıra video oyunlarına da büyük ilgi göstermektedir ve bu ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Steam, Origins, Epic Games gibi platformlar kullanıcılarına video oyunlarını sunmanın yanı sıra bu kullanıcıların

Turkce Metinde Yazim Hatasi Bulma Ve Duzeltme

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Zulfikar Ozturk

Bilgisayarli GÖrÜ Ve Otonom SÜrÜŞ Destekli Çok AmaÇli Rover Sistemi Tasarimi

Ege Üniversitesi

Endüstri ve Otomotiv

Mehmet Ulaş Akduman

Bu projede çeşitli alanlarda kullanılmak ve geliştirilmek üzere derin öğrenme ile tespiti yapan ve otonom bir şekilde istenilen konuma giden bir rover araç tasarlanmıştır.

Elektronik Oylama Sistemi

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Ahmet Kaytan

Günümüzde dünya giderek artan bir dijitalleşme süreci yaşamaktadır. Ancak belirli sektörlerde ve alanlarda dijitalleşme hep geri planda bırakılmıştır. Özellikle de seçme ve seçilme alanında dijitalleşmenin eksikliği hemen fark edilmektedir. Biz de tam da bu yüzden tezimizde se

Sosyal Sorumluluk Projeleri Sistemi

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Burak Gürbulak Görkem Endeş Hamza Yılmaz

Bu çalışmada sosyal sorumluluk projeleri için gerekli başvuruların yapıldığı, onay mekanizmasıyla birlikte bu başvuruların bir sonuca erdirildiği sistematik, yüksek performanslı, sorunsuza yakın bir sistemin ortaya çıkması sağlanmıştır.

Görüntü Işleme Ile Bitkilerde Hastalık Tanımlayan Yapay Zeka Modeli Geliştirmesi

Ege Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Nurseda Topal Alperen Öncel

Bitkilerdeki hastalıkların tespiti için evrişimli sinir ağ yöntemi önerilmiştir. Deneysel çalışmalarla gerçek hastalık görüntülerinden oluşan veri seti kullanılması planlandı.

Online Kitap Alışveriş Websitesi

Yaşar Üniversitesi

Eğitim, Eğlence ve Oyun

Ecem Avcı

Kullanıcıların hem kitap tavsiyesi alabildiği hem de istediği kitapları güvenilir bir şekilde satın alabildiği online kitap alışveriş sitesidir.

Makine ÖĞrenmesinde Siber GÜvenlik Uygulamalari

Ege Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Berk Can Borak

Makine öğrenmesinin günümüzde çok önemli bir yere sahip olduğu reddedilemez bir gerçektir. Karmaşık problemlere çözüm bulabilmesi ve zamanla kendi kendine evrime uğrayabilmesi makine öğrenmesini birçok alanda vazgeçilmez kılmıştır. Bu da aynı zamanda makine öğrenmesine yük

Apartopolis

Yaşar Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Atakan Madanoğlu BATUHAN GÖREN

Apartopolis uygulaması yöneticilere yönetim kolaylığı sağlayacak ve yaptıkları işi en aza indirecektir. Yöneticiler için sakinlerin yönetimi zaman alıcı olabilir ve iş takibi zorluğu gibi sorunları var. Öte yandan site sakinleri bazen apartman dışında ya da şehir dışında o

Schedulearn

İzmir Ekonomi Üniversitesi

Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları 

Cihan Çoban Berk Balyurt Atahan Karaca Arda Yanar

Projemiz makine öğrenmesi ile kişilerin rutinlerini öğrenip kullanıcıya yardımcı olan web ve mobil destekli bir randevu sistemidir.

Merkeziyetsiz Kargo Yönetim Sistemi

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Fikir Yarışması

Hasan Ali ÖZKAN Mehmet Kadri GOFRALILAR

Müşteriler genellikle siparişlerini hasarlı veya eksik almaktan muzdariptir. Bazen siparişlerini bile almamalarına rağmen yine de siparişlerini mükemmel bir şekilde almış gibi muamele görmekteler. Ayrıca sipariş iptali durumunda da sistemdeki herkes (satıcı, kargo şirketi çalış

Engelsiz Adil Evren (fairverse)

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Fikir Yarışması

Reyhan Duygu Hakkıcan Bülüç Enes Atalay

Fiziksel engelli bireylerin engelsiz olarak deneyim yaşamlarını sağlayan bir sanal evren fikrimiz bulunmaktadır. Bu engelsiz metaverse evreni "Engelsiz Adil Evren" (Fairverse) olarak adlandırmaktayız. Gerçekleştirme aşamasında yapay zeka, sanal gerçeklik (VR), blokzincir ve oyun teknoloj

Akıllı Insülin Pompası

İzmir Bakırçay Üniversitesi

Toplum ve Sağlık

Umut Akter

Tip-1 Diyabet hastalarının kullandıkları insülin pompasını yapay zeka ve günümüz teknolojileriyle birleştirerek hastalara daha kullanışlı bir pompa sunmaktır.