2023 YILI PROJELERİ
Blockchain Tabanlı E-oylama Sistemi
TED Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Ecem Ergül Erberk Ceminay Artantaş Zeynep Dilay Toptaş Mert Kaan Güzel
Bugünün teknoloji çağında daha güvenli oylama sistemlerine ihtiyacımız var. Şu an kullanılan kağıt üzerinden oylama hem çok transparan değil hem de çok kağıt tüketimine yol açıyor. Japonya ve İngiltere gibi bazı ülkelerde bu sistemin, mükemmel olmasa da, uygulamaları görü
Twitter Sentiment Analysis
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Mehmet Emre Şahin Akın Deniz
Bu proje genel itibari ile 3 aşamada gerçekleşmektedir. Birinci aşamada tweet verileri, Twitter veri tabanından çekilir. İkinci aşamada çekmiş olduğumuz verilerdeki gürültü temizlenir. Bu sayede veri analizi yapılabilecek duruma gelmiş olur. Üçüncü aşamada temizlenmiş olan veri
Distributed Path Finding System (dipfis)
TED Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Tayfun AKIN Muhammed Abdullah Yusuf Barış Aydın
Paralel programlama teknikleri ile var olan heuristic metotların geliştirilerek Traveling Salesman Probleminin çözüm yollarını hızlandıracak bir algoritma ve bu algoritma ile çalışan bir yol bulma, rota hesaplama web sitesi.
Why Buy New Textbook
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Bengü Tercan Muhammed Fatih Çinar
Proje bir kitap alışveriş platformu olup ağaç kesimlerini azaltmayı hedefleyen, öğrenciler arasında uygun fiyatlı kitap satın alma sirkülasyonu sağlamayı amaçlayan bir aplikasyondur.
Unity 3d Ile GeliŞmiŞ Oyun Tasarimi Ve Verilerin Web Üzerine Aktarilimasi
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
MUSTAFA yıldırım MUSTAFA ESTELİK
Bu tür oyunlarda alış veriş için tasarlanmış bir adet web sitesi bulunur. Kullanıcı web sitesine girip, kullanıcı bilgilerini kayıt eder, sonra oyun ara yüzünü acar. Web sitesine girmiş olduğu kayıt bilgilerini, oyun ara yüzüne yazar.
Çizge Veritabanı Ile Basketbolcu Veritabanı Geliştirilmesi
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Ayşe Kılıç
Çizge veri tabanı ile basketbolcu veri tabanı oluşturma projesi NBA liginde çok sayıda takım ve oyuncu olması sebebiyle yapılmaya karar verilmiştir. Dünyanın en iyi basketbolcularını diğerlerinden ayıran ve başarıyı sağlayan verilerin yönetimi diğer oyuncular için de faydal
Mali Tablo Analiz Aracı
TED Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Dorukhan Altuntaş Alp Demir Savaş Ahmet Saim Yılmaz Ömer Görkem Canıdemir Günsu Aytekin
Şirketlerin mali verilerini kullanarak ileriki dönemlere ait sonuçların tahmini, hesaplanması ve kullanıcıya sunulmasını içermektedir.
Goalball Analiz Sistemi
Hacettepe Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Mustafa Emre Başar Burak Özüesen Ahmet Burak Temurer Berkay Emre Turhan
Paralimpik oyunalarda yer alan golbol oyunu üzerine görüntü işleme ve takip teknikleri kullanılarak analiz çalışmaları içeriyor. Oyun kayıtları kullanılarak gerçek zamanda, oyuncu ve top üzerine analizler gerçekleştirip, takım ve oyuncu performanslarını arttıracak veri desteği
Predator
TED Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Ege Bartu Kurtaran Talip Sina Postacı Ahmet Cemal Sert
Predator oyun ve e-spor dünyasındaki insanları biraraya getirmeyi amaçlayan bir sosyal medya projesidir. Dünyanın farklı yerlerindeki bir çok oyuncuyu aynı platformun çatısında toplamayı ve bu hobiye sahip insanların sosyalleşmesini, bilgi almasını ve sektöre ilişkin yeni bilgile
Redge
TED Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Egemen Kale Eren Çınar
REDGE sosyal medya reklam verenleri için geliştirilen bir araçtır. Metin tabanlı sosyal medya platformlarında, reklam vermek isteyen kurum ya da kişilerin doğru hedef kitleye ulaşmasında yardımcı bir araç olarak geliştirilmektedir. Bu sayede sosyal medya platformlarının kullanıcıla
Personal Dietary Assistant (pda)
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Ece Elif Soysal
This project was pursued to create a tool that would provide the public with reliable dietary information. The application produced through this project enables the users to reach accurate information and includes guides on how to have a balanced and healthy diet according to their preferences. this
Chess Game With Token And Nft
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Yusuf Kayserilioğlu
Projemiz temel olarak e-sporculara ek bir motivasyon sağlama amacıyla yapılmış ve tarihi çok eskiye dayanan satranç oyunu üzerine kurulmuştur. Kullanıcıların react web uygulaması üzerinden birbirleriyle, yapay zekaya karşı satranç oynayarak en yeni teknoloji ürünlerinden blockchai
Hayvanat Bahçesi Veri Seti Sınıflandırma Uygulaması
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Utku Faruk Şen
4 farklı sınıflandırma algoritması ile(support vector machine, logistic regression, decision tree, k-nearest neighbors) 101 üyeli, her bir üyenin 17 feature'a sahip olduğu veri seti üzerinde sınıflandırma gerçekleştiren ve kullanıcı arayüzüne sahip bir masaüstü uygulaması geliş
Dispochat
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Mehmet AFACAN Berat BAYRAM Kübra Dilara BALCI
When someone needs to chat privately, a room needs to be created and the guest has to join to that room using the relevant room ID. This process requires no personal data to be entered and solely uses fingerprint data from the browser itself. When two users are successfully paired, all of their mes
Formula 1 Yarış Turu Simülasyonu Ve Yarış Sonucu Tahmini
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Tarık Tuna Taşaltı
Formula 1'deki yarış öncesi gerçekleştirilen üç antrenman turunun ve sıralama turunun verileri kullanılarak gerçekleşmemiş bir yarışın sonucu hakkında tahminde bulunulması hedeflenmektedir. Proje pilotların spin atma ihtimallerini, pilotların milisaniyelik hata paylarını, pilotl
Liversense : Ar Liver Visualization For Microsoft Hololens 2
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Berkan Albayrak
LiverSense, Microsoft Hololens 2 platformu için Unity kullanarak geliştirilmiş bir cerrahi planlama aracıdır. Uygulama, karaciğer operasyonlarında uzmanlara eşlik ederek, hastanın bilgisayarlı tomografi ve otomatik segmentasyon ile işlenmiş karaciğer görüntülerini uzmanın önüne
Visual Question Answering
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Dora Esin Usta Can Çalışkanyürek
Deep neural network kullanarak kendisine sağlanan görüntüyü ve bu görüntüyle alakalı sorulan soruyu analiz edip soruya cevap veren bir yapay zeka sistemi. Görüntü analizinde farklı CNN mimarileri, soru analizinde LSTM ve diğer doğal dil işleme yöntemleri denenerek en başarılı ol
Petmellon
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Sinem Arslan Esma Nur Kocakaya
PetMellon, evcil hayvan sahipleri ve veteriner klinikleri tarafından kullanılabilecek bir sosyal medya uygulamasıdır. Evcil hayvan sahiplerinin hem sosyalleşebilecekleri hem de evcil hayvanlarının medikal geçmişlerini rahatlıkla takip edebilecekleri bir platform olan PetMellon aynı zamand
Nft Area
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Uğur Berkecan Ünlü
NFT Area blockchain tabanlı yeni bir sanal dünya oluşturmayı amaçlayan katılımcıların Nft ile bu alanda bölge almalarını sağlayacak bir platformdur.
Çekişmeli Üretici Ağlar Ile Medikal Grafi Sentezi
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Burak Şıralı Fethi Can Bayraktar Buse ARGUŞ
Çekişmeli Üretici Ağlar ve Evrişimsel Yapay Sinir Ağları teknolojilerinden faydalanılarak medikal grafilerin sentezlenmesi ve test edilmesi
Algogram
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Kerem Erkinsoy Sercan Bayram Arda Küçükler
Yazılıma ve programlamaya yeni başlayanlar için eğitici ve aynı zamanda eğlenceli bir şekilde temel yapıtaşlarının öğretilmesini amaçlayan, bunu özgün bir hikaye ve oynanış ile birlikte harmanlayarak özellikle alt yaş gruplarına sunan eğitici bir oyun projesidir.
Honeyted
TED Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Kayra Ege ARDA Baran AKIN Ayşe Nur Şafak Ebru Kılıç
Bir bilgisayar üzerine kurduğumuz honeypot adı verilen içinde de çeşitli istenilen zafiyetler bulunduran bu sistem bir hacker tuzağı gibi çalışıp, saldırganları sistemimize çekerek saldırgan hareketlerini gözlemlemeyi ve analiz etmeyi amaçlar. Saldırganlar sisteme kontrolümüz al
Classification Of The Mushroom Data Set And Ecoli Protein Data Set
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Neriman Dilara Özcan
My Bachelor Project is a machine learning project for classifying mushrooms as edible or poisonous and for classifying E coli protein as well. The projects content also includes analysis of the accuracy values depending on the classification models that were selected by me.
Covid-19 Alan Ontolojisi
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Mert Aker
Günümüzde İnternet sayfaları kullanıcılarına yapısal olmayan dinamik ve dağınık bir veri yığını sunmaktadır. Bu yığın verilerin ne anlama geldiği ve birbirleri ile olan ilişkileri bilgisayar tarafından anlaşılamamaktadır. Dolayısıyla bu bilgi yığını zamanla bilgi at
Hastane Otomasyonu
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Beyza Yılmazer
Hastane Otomasyonu, hastanedeki tıbbi çalışanların yetki durumuna göre kullanabilecekleri özellikte bir web programı olarak tasarlanmıştır.
Makine Öğrenmesi Ile Galeri Fotoğraf Sınıflandırma
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Berkay Özbay Halime Beyza Yılmaz
Günümüzde artan teknolojinin etkisiyle fotoğraflar yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Fotoğrafların sayısının artması ile birlikte fotoğrafların çeşitliliği de aynı oranda artmaktadır. Bu çeşitlilik, galeride karmaşıklığa yol açmakta ve düzensiz bi
Gasoline
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Tunahan Cici Batuhan Atalay
GASOLINE, x-ray ışınlarının simülasyonunu daha kolay hale getiren bir projedir. Hedef kitlemiz, bilimsel amaçla x-ray eneylerini simülasyon ortamında yapmayı ve izlenimlerini kaydetmeyi isteyen uzmanlar ve eğitim amaçlı kullanmak isteyen kişilerdir. Projemizde kullanıcılara bir ara
Simülasyon Ortamında Yapay Zeka Ile Otonom Araba Sürüşü
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Muratcan Akbay Ahmet Sefa EMRE
Derin öğrenme ve yapay zeka teknikleri kullanılarak, farklı yapay zeka modelleri ile simülasyon ortamında otonom araba sürüşü hareketlerinin incelenmesi.
Mesp Simulasyonu
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Osman Zeki Çalışkan
MESP Simulasyonu, en kısa yol bulma problemlerini çözebilen algoritmaları araştırmayı ve bu araştırmalar sonucu elde edilen çözümleri birbirleri ile karşılaştırarak, aralarındaki en etkili ve hızlı algoritmayı kullanmayı amaçlar. Ayrıca basit bir problem senaryosu üzerinden a
Drone Kullanarak 3 Boyutlu Yeniden Yapılandırma
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Alperen Yılmaz
Ankara Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğrencileri Ömer Mert Erdal ve Alperen Yılmaz tarafından bitirme projesi olarak hazırlanmıştır. Proje “3D Reconstruction Using Drones” yani drone kullanarak 3 boyutlu yeniden yapılandırma konusu anlatılmakta ve nasıl gerçekleştirilece
Görüntü Işleme Ve Derin Öğrenme Tabanlı Kalite Kontrol Sistemi
İzmir Bakırçay Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Mehmet Tevfik TUZLACI
Proje kapsamında ele alınan konu incelendiği zaman gelişen yapay zekâ teknolojisine ayak uydurarak, bir sonraki endüstri adımına geçiş yapan fabrikaların daha az iş gücü ile daha hızlı ve sorunsuz bir üretim gerçekleştirdiği görülmektedir. Yapılan literatür araştırmas
Dna Motif Searching
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
CAN KAAN KARAHAN
En basitinden en karmaşığına kadar canlılar benzer kimyasal yapılara sahiptir. Canlı ve cansız varlıkların ortak atomlardan oluştuğu düşünüldüğünde, birbirlerinden bu kadar farklı olmaları araştırma konusu olmuştur. Canlılar arasındaki farklılıkları çeşitli moleküller
Souls Of The Lake
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Serhat Pehlivan Ali İmran Kazan
"Souls of The Lake", soulslike oyun türünün ilk örneği olan "Dark Souls"dan esintiler taşıyan ve onun temasını göz önünde bulundurarak geliştirmiş olduğumuz bir aksiyon-rol yapma (action rpg) oyunudur. Dark Souls adlı kült oyunun sektörde çığır açmasıyla birlikte aniden popü
Keydama - A New Social Media
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Michael Dereje Kebede
Makine Öğrenmesi Ile Sepsis Tanısı Ve Tedavi Önerisi
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Gülperi Tunçyürek Berrak Küçük Nazlı Shahbazi Aleyna Nil Uzunoğlu
Proje ölüm oranı yüksek ve dünyada en çok görülen hastalıklardan biri olan sepsis hastalığı özelinde makine öğrenmesi algoritmalarından ve Mimic verisetinden yararlanarak hastaların sepsisten daha az zarar göreceği hızlı bir çözüm üretmeyi amaçlamaktadır. Proje kapsamında
Production Line Monitoring System For Factories
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Baran Gürsoy Sümeyya Bektaş
Fabrikalardaki üretim hatlarını gözlemleyerek makinenin gün içerisinde ne kadar verimli kullanıldığı, hangi makinenin şirket adına daha efektif olduğunu, hangi makinenin verimini zamanla kaybettiğini takip etmeyi sağlayan bir yapay zeka yazılımının oluşturulması projemizin amac
Choice:sosyal Medya Uygulamasi
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
sena öztürk
Uygulamayı bir örnek üzerinden anlatacak olursak, karar vermekte zorlanılan konularda biri olan hediye seçiminde, diğer kullanıcılara seçenekler ve bir soru metni içerisinde sizce babama, babalar günü hediyesi olarak hangisini almalıyım? sorusu yönlendirildiğinde, postu gören kullan
Egediyo
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Berna BİRCAN Doğukan Yılmaz
Ege Üniversitesi öğrencilerinin okulumuzla ilgili kulüplerden, kampüs yaşamından, etkinliklerden, ev, yurt ilanları gibi pek çok konuda bilgi sahibi olabilecekleri web tabanlı bir sosyal medya uygulaması geliştirmekteyiz. Temel amacımız, okulumuzdaki iletişimin ortak bir platformda t
Histravel
Ege Üniversitesi
Fikir Yarışması
batuhan aras Büşra Işık
Dünyada artık cep telefonları neredeyse herkesin sahip olduğu cihazlar olduğu için, mobil bir uygulama ile kitlelere ulaşmayı hedeflediğimiz proje kapsamında kullanıcıların kültürel miras gezilerini tek bir noktadan yönetebileceği ve kişisel ihtiyaçlarını giderebileceği bir pla
Quavita
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Osman Güler
Proje kullanıcıların sağlıklı kalmasına destek olacak bir mobil uygulamadır. Cross-platform teknolojiler kullanılarak ekstra kod yazmaya ihtiyaç duymadan iki platformda da (IOS ve Android) çalışabilmektedir. Kullanıcılar kolaylıkla kaydolup, kullanmaya başlayabilir. Kullanıcı dost
Medix
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Ali eren Acar
Medix bir arttırılmış gerçeklik uygulaması olup, hasta ve doktorların muayene süreçlerini kısaltmak ve doğru tahlil yapma oranını arttırmak için çözüm sunmaktadır.
Kara Nakliye Taşıma Takip Sistemi
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Pınar Cihangir
Projem, part time çalıştığım firma ile birlikte geliştirdiğim, firmaya bağlı şoförlerin çalışmaları esnasında kullanacakları bir mobil uygulamadır. Kara nakliye yapılırken, şoförlerin gereksiz yakıt ve zaman harcamasını önlemek amacıyla geliştirilmektedir. Proje şu an i
Drone Kullanarak 3 Boyutlu Yeniden Yapılandırma
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Ömer Mert Erdal Alperen Yılmaz
Günümüzde askeri ve endüstri amaçlı drone kullanımı her geçen gün artmaktadır. Bu projede simülasyon ortamında drone kullanılarak Fotogrametri ve Lidar tarama teknikleri ile elde edilen veriler sayesinde bir bölgenin 3 boyutlu olarak modellenmesi yapılmıştır. Aynı zamanda bu iki
Em-pati
Atılım Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Abdullah Keleş Yücelcan Öztürk Mesut Demiröz Nevzat Öz
Uygulamamız evcil hayvanlar ve sokak hayvanlarının sağlık takibini hem evcil hayvan sahini hem de veteriner için kolaylaştırmayı hedefleyen bir Android mobil uygulamadır. Uygulama sayesinde sokak hayvanları için farkındalık yaratılacak, gerekli ve önemli bilgiler tek bir yerde tu
Insansız Hava Araçları Için Sürü Davranışı Algoritmasının Geliştirilmesi
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Serkan Uysal Ahmet Tarık Altun
Otonom sistemler hayatımızın birçok yerinde bulunmakla birlikte ilerleyen yıllarda daha önemli işler ile hayatımızın çok kıymetli birer parçası olacaktır. Bu sistemler hava, kara ve deniz sahalarında çalışmak üzere özel olarak üretilirler, her sahanın kendine özel problemleri
Özyazi
TED Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Cihan Kutluoğlu Burak Kaya Muhammet Burak Fazlıoğlu
Yapay zekanın flutter ile birleştirerek yaptığımız uygulama uzun metinlerin iş ve okul hayatını kolaylaştıracak bir yeniliktir. Tek tuş ile uzun metinleri kolaylaştırabileceğimiz bir uygulamadır.
T&i
İzmir Ekonomi Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Cantürk Tezer Feyzan Çolak Özge Tula Cansu Bayrakdar
Çoğu yazılım projesinde olduğu gibi bu projenin de temel motivasyonu insanların hayatını kolaylaştırmaktır. Daha spesifik olarak, proje esas olarak çeviriye odaklanmaktadır. Dünyada 208 ülke var, ancak varsayımlara göre yedi binden fazla farklı dil konuşuluyor. Dolayısıyla, bu k
Ontoloji Tabanlı Envanter Sistemi
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Elif Ezgi Emre
Online envanter sistemi ile sadece personellerin kullanımına sunulan eşyalar değil bu eşyaların güncel durumları, arıza kayıtları, yakıt masrafları ve faturaları gibi birçok bilgiye ulaşılabilir. Bu system, herhangi bir problem durumunda hem eşyayla hem sorumlu kişiyle iletişim
Tıp Alanında Doğal Dil Işleme Destekli Dijital Ikiz Tasarımı
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Emel Kayacı Mehmet Anıl Taysi
Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte yapay zeka algoritmalarının gücü her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda, artık hiç varolmamış insan yüzleri üretme, görsel üzerine çeşitli yöntemlerle mimik ve konuşma taklidi yapma gibi uygulama alanları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, artık
DoĞal Afet Acil Bildirim Sistemi
Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Muzaffer Özen
Bu proje 2021-2022 eğitim öğretim yılı lisans bitirme projesidir.
Kodchallenge
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Yasin Torun
Programlama öğrenmek veya kendini programlama alanında geliştirmek isteyen insanların Türkçe programlama soruları veya projeleri bulamama sorunu vardır. Bu tür soru paylaşan yabancı siteler bulunmakta, fakat yeterli İngilizce bilmeyen insanlar bu platformları kullanamıyor ve kendini g
Insansız Hava Aracı (iha) Için Bilgisayarlı Görü Sistemi Ve Insansız Kara Aracı (ika) Ile Hedefe Gitme
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Nida Uğur Şişik Bora Aydın Batuhan Salmanoğlu
Günümüz savunma sanayi teknolojilerinde insansız otonom sistemlere ilgi ve yatırımlar her geçen gün artmaktadır. İnsansız kara araçları (İKA) ve insansız hava araçları (İHA) bu konuda başlıca gelişen sistemlerdir. İKA, kara üzerinde hareket eden ve fiziksel olarak içinde in
Instagram Fotoğraflarının Analizi
Hacettepe Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Görkem AKYILDIZ Zeynep Sema Nur İNKAYA Eyüp YORULMAZ
Öneri sistemleri, artan veri miktarının yarar yitimi olarak insanlığın karşısına çıkan bilgi kirliliğini gidererek bu büyük veriden alınabilecek en fazla faydanın elde edilmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, insanların tercih sürecinde (tatil yapılacak yer tercihi
Kayıp Kılıç
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Şuayip Deniz Talha TOPAY Aljoud MHD ALİ
Unity ile İzometrik ARPG oyun geliştirme.
Sosyal Analiz
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Hüseyin Semih Özker Hüseyin Semih Özker
Sosyal Analiz projesi ile toplumun gündeme dair başlıklara nasıl tepkiler verdiği veya bu tepkilerin zamanla nasıl değiştiği hakkında fikir edinilmesi amaçlanmıştır. Proje kapsamında; toplumdaki bir konuya gelen tepkilerin, diğer konular ile bağlantısı veya konunun kendisinden ne
Hırsız Yakalama Algoritması
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Burak Can Bayraktar
Projeye evde olan bir kamera yardımıyla nesneleri ve canlıları sınıflandırıyor. Eğer bu sınıflandırma sonucunda çıkan obje insansa kişiye bir mesaj iletilip bilgilendiriliyor. Uygulamayı en başta mesaj gidecek kişi çalıştırması gerekiyor. Bunu sağlayarak biz evimizdeyken bilg
Yapay Zeka Ile Duygu Analizi
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Burak İDİLMEK Alican KÜSAR
Yapay zeka ile bir görüntüdeki yüzleri gerçek zamanlı olarak algılamak. Sonrasında algılanan yüzlerin göz, kaş ve ağız gibi yüz detaylarını yani mimiklerini okumak. Okunan bu veriyi yapay zeka, öncesinden eğitilerek öğrendiği bilgileri de kullanarak olabildiğince doğru duygu
Twitter Paylaşımlarının Diğer Sosyal Medya Sitelerine Uygun Ekran Görüntüsü Ve Ekran Kaydının Alınması
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Samet Demirel Ahmet Orhan Serkan Ersoy
Sosyal medya sitelerinde paylaşım yapan kurum ve kişiler her bir sosyal mecra için paylaşım hazırlamakta ve bu nedenle ciddi zaman kaybı oluşturmaktadır. Bu amaçla çoğu kullanıcı artık tasarımsal olarak paylaşıma uygun olan Twitter gönderilerini ekran görüntüsü alarak d
Kariyerim.net
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Şahin Boğa
Proje, işverenle iş arayanları internet ortamında bir araya getirmek, aday ve işverenleri insan kaynakları ve kariyer süreçlerinde doğru iş ve yetenekle buluşturmaktır.
Birkaç Adımlı Öğrenme Metodu Ile Imza Tanıma Ve Doğrulama Sistemi Geliştirme
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Erdi Küçük
İmza; bir kişinin kimliğini doğrulamak için her yerde kullanımı nedeniyle, önemli bir biyometrik özellik türüdür. Bu özelliğinden dolayı ne yazık ki imza sahteciliği kavramı da ortaya çıkmıştır. Bu proje ise sahtecilik olaylarının önüne geçebilmeyi, maddi ve manevi kay
Emotion Detector
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Nil Lara Tan Hilal İlke Karakaş
Projemiz 7 farklı insan duygusunu insanların yüzünden tanıyabilmek üzerine geliştirildi. bilgisayarın kamerası aracılığıyla görüntü alan ve mutlu, şaşkın, kızgın, nötr, üzgün, korkmuş ve iğrenmiş ifadeleri ayırt ederek bize bir sonuç veriyor
Food Calorie Estimation With Image Processing
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Miraynaz ÇAKIR
Resim tanıma ile besinlerin kalorisinin hesaplanması.
Dota
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Duygu Bayar Taha EFE
Projemiz hiç kod bilgisine sahip olmayan bir insanın bir data seti ile bir model eğitmesine aracılık eder. Kullanıcı kendi istediği veri setini kullanabilir ve ihtiyacına göre belirleyebileceği eğitim algoritmasını seçebilir. Bu modeli eğitirken de data seti içerisindeki özellikler
Fpga üzerinde Floating Point Unit Tasarımı
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Yigit Mandiroglu Yiğit Oğuzhan Atmaca
FPGA yongası üzerinde yapay zeka gibi alanlarda kullanılan Floating Point Unit birimini tasarlayarak düşük güç tüketimine sahip bir FPGA çipi üzerinde uygulanması ve günümüzdeki çip tederik krizinde alternatif sunma potansiyelinin incelenmesi.
Akıllı Trafik Takip Sistemi
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Hatice Durmuş Ahmet Biçer
Trafikteki araçların plaka, renk ve model gibi benzersiz özellikleri ile tespit edilmesini, trafikte tespit ettiğimiz araçların, aranan veya şüpheli araçları içeren veri tabanından sorgulanmasını, veya öncesinde herhangi bir suçu olmamasına rağmen anlık elde edilen görüntülerde
Face Of Music (müziğin Yüzü)
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Emirhan Özcan Resul Turna Muhammed Burak Koç
Yüz ifadesinden yapay zeka destekli duygu analizi ile müzik aleti çalma uygulaması.
Yapay Zeka Ve Görüntü Tabanlı Yüz Ifade Tanıma Sistemi
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
mesut özlahlan Haluk Can SARIÖZ
Yapay zeka ile kameradan görüntü alıp o görüntü üzerindeki insanların yüzlerini bulup duygularını analiz etmek.
Deepfake Tespiti
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Kadir Tayyip Erkan Alparslan İdris Arslan
Derin sahtecilik algoritmaları kullanılarak sentezlenen sahte görüntülerin / videoların tespiti amaçlanmıştır. Bunun için Convolution ve Transformer gibi State of art algoritmalar ve Celeb-DF gibi datasetler kullanılarak modeller üretilmiştir.
Metin Özetleme
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Muhittin Birhan KURUKAYA
Kullanıcı tarafından çekilen ya da yüklenen fotoğraflarla birlikte alternatif olarak yüklenebilecek pdf dosyalarının okunması, bu dosyaların görüntü işleme teknikleri kullanılarak yazıya dönüştürülmesini ve kullanıcı tarafından istenilen bölümlerin soyut özetleme ve yapay
Araba Kiralama
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Atakan Divan Burak Buruç Biçyap
Üzerinde durduğumuz problem, araç kiralama işleminde birden çok şirket olduğu için kiralama sürecinde her şirketi gözden geçirmek gerekmektedir. Arabalar arasındaki farkları karşılaştırırken yaşadığımız zorluklar, kiralama sürecinin uzaması, farklı şirketlerin farklı pro
Apt Detection With Deep Learning
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Sinem Şahin Ebubekir Türker
Verilen bir exe dosyasının stringlerine ayrıştırıp derin öğrenme ile zararlı olup olmadığını tespit eder. Zararlı ise bu zararlının hangi APT grubuna ait olabileceği ile ilgili makine öğrenmesi ile açıklama yapar.
Multiclass Classification Of Dry Beans Using Machine Learning Techniques
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Beliz Pehlivan
Projede makine öğrenimi teknikleri ile fasulye tohum çeşitlerini sınıflandırmak amacıyla çoklu sınıflandırma (multiclass classification) modelleri geliştirilmiştir. 13611 adet fasulye tohumunun 16 adet boyut özelliklerini içeren veri seti analiz edilip, tohumların sınıflandırı
An Effective Fast-checking Explorer
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Altar Özcan
An effective fast-checking explorer, kısaca herhangi bir haberin doğruluğuna, haber ortaya çıktıktan kısa bir süre sonra ulaşılmasını hedefleyen bir projedir. Genel hatları ile projemiz: kullanıcının herhangi bir karakter dizisi girmesinin ardından programın algoritma sayesinde ark
Sağlık Alanında Gans
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Oğuzhan Yamacı
Proje GAN ile gamma knife'ı bir araya getiren GEANT4 ve benzeri simülasyon uygulamaları üzerinde yapılan simülasyonların uzun süren simülasyon zamanlarından kurtulmak, zamanı daha iyi yönetebilmek ve daha hızlı gelişim aşamalarına geçmek adına derin öğrenme altyapısı kullanıl
Ne Yapsam Ki
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Nurettin Halit Çakır
Proje; film, dizi, kitap, yemek tarifi ve oyun alanlarında kullanıcıya öneri sunmayı amaçlayan bir mobil uygulamadır. Uygulama bünyesinde kullanıcılar kendi bilgileri ile giriş yapabilmektedir ve beş farklı alanda ne yapmak istediklerini bulabilmektedirler. Uygulamanın genel amacı ku
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Ayşenur Canlıdır Berk Hayırlı
As the digital age has evolved, online shopping has seen tremendous growth. Every Business person wants to analyze what their customers are talking about their products. Reviews, star ratings are the accessories of the product that define the customer's engagement. The process of analyzing customer
Görme Engelliler Için Mobil Asistan
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Ertuğrul Safa Bağdatlı Batuhan Yılmaz Enis Kaan Keskin Resul Kayım
Görme engelli insanlar günlük yaşamlarında birçok zorlukla karşılaşırlar. Örneğin bir nesneyi ve özelliklerini tanımlama, yol bulma ve nesne bulma gibi işlerde, sıklıkla başkalarının yardımına ihtiyaç duyarlar veya beyaz baston gibi araçlar kullanmak zorunda kalırlar. Projen
Gürültü Giderme Algoritmalarının Gözetimsiz Eğitimi
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Muhammed Can Keleş
Çalışmamızda, gürültü giderme algoritmalarını gözetimsiz olarak eğiterek etiketli veri ihtiyacını azaltmayı hedefliyoruz.
Akademik Personel Sanal Asistan Sistemi
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Damlanur Yücel Hasan Çağrı Çakır
Akademik personellerin ihtiyaçları doğrultusunda iletişim daha kolay, daha planlı daha düzenli hale getirilmelidir. Bu projede anlatılan Sanal Asistan yazılımını oluşturmaktaki amaç gelişen teknolojiden yararlanarak, akademik çalışanların belirli bir zaman dilimindeki faaliyetlerin
Flutter Ile Mobil Uygulama Geliştirme
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Zehra Yıldız Kaya
Spor Salonu Yönetim Sistemi
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Ebrar Aydın
Spor salonu yönetim sistemi javaFx ile yapılmış ayrıca bir website arayüzüde olan bir spor salonu işletmesinin yönetilmesini sağlayan bir masaüstü programıdır.Ayrıca müşteriler içinde bir websitesi bulunmaktadır işverenin işlerinin kolaylaşmasını sağlar.
Çizge Veritabanıyla Futbolcu Veritabanı
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Ali Can Yavuz Burak Okal
NoSQL teknolojilerinden biri olan Neo4j kullanarak Cypher diliyle çizge veritabanı oluşturma ve kullanma
Yapay Zeka Ile Araç Plaka Takip Sistemi
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Ömer Yıldız semih uzun
Bu proje ile yapay zeka kullanarak araç plaka takip sistemi geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu süreçte Python, Python'ın popüler görüntü işleme ve makine öğrenmesi kütüphaneleri kullanıldı. Proje ile birlikte gerçek zamanlı trafik görüntüsünden araç plaka okuma ve takibi yap
Kolaboratif Garson Robot
İzmir Ekonomi Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Mustafa Dilek
Tasarladığımız bu proje restoranlarda garson robotların kullanılmasıyla restoranların daha verimli şekilde işletilmesini ve insan etkileşimini azaltarak pandeminin etkilerini en aza indirmeyi hedefliyor. Bunu yapabilmek için robotun konumlandırma ve haritalandırma yapması gerekir. Pro
Oyun Sunucuları Için Yük Dengeleme Yapan Sistem
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Emre Şahin
Tek sunuculu sistemlerde kullanıcı sayısı arttıkça sistem cevap veremez hale geliyor. Özellikle günlük aktif kullanıcı sayısı binlerce olan oyunlarda oyuncuları yük dengeleme ile sunuculara dağıtmak gerekir. Bu tezin amacı, çok oyunculu oyunlarda tek sunucu ile bütün oyuncular
Getogether
İzmir Ekonomi Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Neslihan Özgün
Projemiz android platformlarda çalışacak olan bir aplikasyondur. İnsanların bir araya gelip sosyalleşebilmesi için bir çevrimiçi etkinlik planlama uygulamasıdır.
Bulut Bilişim Tabanlı Sanal Çalişma Ortamı Altyapısı Platformunun Geliştirilmesi
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Fatih Cüre
Bulut ortamında çalışan bir platform ile çalışma ortamının uzaktan kurulması amaçlanmıştır.
Yapay Zeka Destekli Ekg Analiz Sistemi
İzmir Bakırçay Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Furkan Eren Muhammed Deniz
Proje kapsamında ele alınan konu incelendiği zaman, analiz sürecinin dakikalarca sürdüğü günlük EKG verilerinin incelenme zamanını daha da azaltarak doktorların işlerini kolaylaştırmak ve aciliyeti olan hastaların teşhisini hızlandırmak için günümüzün en popüler konusu olan
Ingilizce Türkçe Sözlük. (android Uygulaması)
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
ABDULRAHMAN ALBAKKAR
Taskify
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Ramazan Eymir Hasan Oral Kerem Alp Özecik
Günümüz akademik ve iş hayatında yaşanılan en büyük zorluklardan biri proje yönetimidir. Biz de bu konuyu temel alarak Taskify isimli proje yönetim uygulamasını geliştirdik. Projemizin temel amacı yapmamız gereken görevlerin planlamasını doğru şekilde yapmak bunu kullanıcı a
From To
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Mahmoud Alkasem Ehab elhalil
FromTo is a simple online classified and shopping platform in which people and businesses buy and sell real estate, cars, and a broad variety of goods and services. Registration and posting listings are free of charge.
Mudek
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Simge Çelik Ertuğrul Karagöz
Çalışmanın amacı MÜDEK sürecinin dijital ortamda ilerlemesi sağlanarak tespit edilen sorunların tümüyle kalkmasını sağlamaktır. Sistem hayata geçtiğinde bölümümüzün akademik personeli gerekli belgeleri kolayca MÜDEK sistemine yükleyebilecek ve bu belgeler kolaylıkla MÜDEK y
Yapay Zeka Destekli Film Öneri Sitesi
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Oytun Kutrup
Yapay zeka kullanarak insanların seçtiği filme benzer film öneren site.
Cengometre
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Abdurrahman KARABEY MUSTAFA SEYDAOĞULLARI DOĞUŞ ŞENGÜL
Bilgisayar bilimlerine ilgi duyan insanlara rehberlik uygulaması
Monster Runner
Ankara Üniversitesi
Toplumsal, Sosyal Medya ve Diğer
Nurseda Öncel
Monster Runner oyunu bir endless runner oyundur. Oyunda player 1 ve player 2 olmak üzere iki karakter bulunuyor. Player1’in bakış açısı yolun ön kısmıdır. Yol üzerindeki çeşitli engellere takılmadan ilerleyerek coin kazanmaya çalışır. Player2’nin bakış açısı ise yolun arka
Lorawan Security
Dokuz Eylül Üniversitesi
Fikir Yarışması
Furkan Gökcan Engin ARTUKSI
Bu projede, bilinen adıyla LoRaWAN(Long Range Wide Area Network) internet ağının kurulması ve bu teknolojiye güvenlik katmanı ekleyerek herhangi bir saldırıya karşı korunmalı bir hale getirilmesi hedeflenmektedir.
Akıllı Binalar Için Gerçek Zamanlı Tahminleme Yaklaşımları
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Metin Kerem ÜRKMEZ
Sürekli olarak karbondioksit, ışık, sıcaklık, nem algılayan sensörler ile donatılmış odalara/ofislere/bölümlere sahip bir bina altyapısı için gelen sensör verileri üzerinden bölümlerin hareketliliğe ev sahipliği yapıp yapmadığını tahmin eden bir yapay zeka modeli yardımı
Prediction Of New Treatments For Pancreatic Cancer
Dokuz Eylül Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Ece Kobanç Can Kızılöz
Pankreas kanseri, yaklaşık olarak teşhis edilen hastaların %5'inden daha az olan beş yıllık sağkalım oranı ile oldukça kötü bir prognoza sahiptir. Bu prognozun en önemli nedenleri, pankreas kanserinin neredeyse hiçbir klinik semptom olmadan ilerlediği için hastaların yaklaşık %90
Rc Plane And Remote Controller With Arduino
Dokuz Eylül Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Barış Ekin Sırmatel Çağrı KILIÇ
The project will be used for early fire detection. It will be an RC airplane project made entirely by the team members. Unlike other RC airplanes, the plane will have wheels and will have front wheel mobility.
Indoor Air Quality Monitoring System
Dokuz Eylül Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Seçil ÖZTÜRK Sanem Kaçar
Bu projedeki amacımız, uygun uyarılar vererek iç hava kalitesini ölçmek ve gözlemlenen verilerle iç hava kalite seviyelerini iyi yönetmektir. Ortamın hava kalitesini ölçen bir sistem yapılması hedeflenmektedir. Elde edilen sonuçlar ışığında sistemin bir dönüt vermesi planlanmı
Psikiyatri Eğitiminde Vr Uygulamaları
Dokuz Eylül Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Asude Ağaya Şükran Özbek
Projenin amacı psikolojik rahatsızlığı olan kişilerin doktorlar tarafından daha iyi anlaşılması ve kendilerini güvende hissetmelerini sağlamaktır. Geliştirilmesi planlanan proje VR tabanlı bir eğitim uygulamasıdır. Ayrıca bu projenin diğer bir amacı da, hekim adaylarını bu ko
Edge Computing Security Vulnerabilities
Dokuz Eylül Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Nazmican Dikmen Kasım Gökmen
Edge Computing gömülü sistemlerde, daha güvenli bilgi akışı, güvenilir authentication, donanım ve yazılım güvenliği. Mobil uygulama üzerinden ortam durum denetlemesi, çeşitli ortam durumu kontrol sensor entegrasyonu. Cloud server aracılığı ile veritabanı entegrasyonu, gerçek za
Veri Madenciliği Tekniklerini Kullanarak Izmir Ilinde Gıda Endüstrisinin Analizi
Dokuz Eylül Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Emirhan Bilge Bulut Burcu Ağdar Sena Yurtseven
Şirketler arasındaki rekabet, teknolojinin gelişimi ile farklı bir boyuta geçti. Her sektördeki firmalar veya işletmeler, ürünleri, müşterileri ve çalışanları ile ilgili binlerce veri veritabanlarında saklar. Öte yandan veri, veri madenciliği, makine öğrenimi ve yapay zeka gibi k
Ms Hastalarının Rehabilitasyonu Için Artırılmış Gerçeklik Video Oyunları
Dokuz Eylül Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Ahmet Efendioğlu İhsan Batuhan UZ Mesut Selim SERBES
Projemiz MS hastalarının, tedavilerine hastaneye gitmelerine gerek kalmadan devam edebilmeleri için tasarlanmıştır. Projenin ulaşmayı hedeflediği hasta grubu immobil hastalardan oluşmaktadır. Bu hastaların hastaneye ulaşımları çoğu zaman zor olabiliyor. Hastalar egzersizlerini düze
Android-based Shopping Assistant With Bluetooth Beacon And Augmented Reality
Dokuz Eylül Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Kürşadcan AKAY Ümmünur Kandemir
Hipermarketlerdeki alışveriş deneyimini arttırmak üzere Bluetooth Beacon , QR Code ve Augmented Reality teknolojileri kullanılarak mobil bir akıllı alışveriş asistanı geliştirilmiştir. Alışveriş süreçlerindeki hassasiyetlere (Gluten Hassasiyeti, Vegan Tüketim vb.) göre filtre t
Workout Go!
Dokuz Eylül Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Deniz Albayrak Mehmedcan Özman Damla Ülkü
Proje kullanıcıların spor yapma alışkanlıklarını arttırmayı ve eğlenceli hale getirmeyi hedefleyen oyunlaştırılmış fitness uygulamasıdır. Burada kullanıcı uygulamayı kullandığı müddetçe gelişimine tanık oluyor, aynı zamanda sürekli olarak kendine en uygun spor program
Mobile Application For Language Learning
Dokuz Eylül Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Efe Kaan KABAKAŞ İlker BAŞ
Bu projede kullanıcının dil öğrenme sürecini kolaylaştırmak hedeflenmektedir. Kelime odaklı bir öğrenme sistemi sunan bu mobil uygulamada, oyunlaştırma teknikleriyle beraber yüksek kullanılabilirlik hedeflenmiştir. Ayrıca, her kullanıcının kendi deneyimini yaşayabilmesi için de
Alzheimer Teşhisi Için Genom Çapında Veri Analizi
Dokuz Eylül Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
İsmail Ege Oğuz Zeynep Hilal Destebaşı
Alzheimer hastalığı gelişme sebepleri henüz tam olarak aydınlatılamadığı için araştırmalar devam etmektedir. Bu projede farklı genetik veriler optimal bir şekilde birleştirilerek, bir makine öğrenmesi ile Alzheimer hastalığının genetik teşhisi yapılması amaçlanmaktadır.
Doku Ve HÜcre GÖrÜntÜlerinin IyileŞtirilmesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Zeynep Övgü Yaycı Zeynep Betül Kaya Uğur Dura
Bileşik mikroskop kullanımında bir artış gözlemlenmektedir. Tıbbi laboratuvarların çoğunun yüksek büyütme yetenekleri nedeniyle bu cihazlara olan ihtiyacı zamanla artmıştır. Ayrıca, görüntüleme verilerinin kusursuz olması gerektiğinden üst düzey donanımlı mikroskoplara ola
Ai Fitness
Dokuz Eylül Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Ezgi Çetinkaya Doğukan Gündoğan Alper Temel
Her insan sağlıklı bir yaşam sürmeyi bekler çünkü bu tüm mutluluğun anahtarıdır. Sağlıklı olmak için en etkili yollarından biri spor yapmaktır. İnsanların bedenleri ve zihinleri sporla tazelenmektedir. Yenilenmiş bedenler ve zihinler, insanların yaşamlarındaki üretkenliği
Badibul
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Egemen Aydın Oğuz Türk
Proje mobil cihazlarda çalışacak bir sosyalleşme uygulaması geliştirilmesi hakkındadır. Bu uygulamada kullanıcılar profil bilgileri ile giriş yaparak kişiselleştirilmiş kullanıma sahip olacak. Giriş yapmış olan kullanıcı uygulama içinde, okuduğu okul ve bulunduğu şehir gözet
Kickbox Trainer Application
Dokuz Eylül Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Uğurcan Sevinç Koray Çağlar Muzaffer Berşan Konal
Kullanıcıların kick boks hareketlerini doğru şekilde yapabilmelerini sağlayan mobil uygulama.
Aerowand : Iot Based Air Quality Monitoring System
Dokuz Eylül Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Yusuf Batuhan Yaşar Muhammed Alperen Duymaz
AeroWand IoT tabanlı hava kalitesi monitörleme aracıdır. Hava kalitesini ölçümleyen bir entegre sistem ve bu ölçümlerin görüntülenmesi ve işlenmesi ile oluşan verilerin monitörleneceği bir mobil aplikasyon içermektedir.
Waterless: Predicting Water Footprint Using Machine Learning
Dokuz Eylül Üniversitesi
Fikir Yarışması
irem çalmaz İrem Okur
WaterLess is a cross-platform mobile application using machine learning for raising awareness of individual water consumption. The app predicts the water footprint of the user and recommends solutions to them about how to save water according to their water consumption. Individuals will be able to
Analysis Of Industrial Refrigeration Systems By Using Machine Learning
Dokuz Eylül Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
RIDVAN ÖZDEMİR İdrishan Parlayan
Analysis of industrial refrigeration systems by using machine learning
Package Delivery System Using Artificial Intelligence And Reinforcement Learning
Dokuz Eylül Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Beyzun Amaç Burak Alp Yaşar Mert Aksekioğlu
Within the scope of this project, packages under certain conditions should be able to be transported between specific destination points by an intelligent agent. It is planned to design a faster and more environmentally friendly system where less labor and cost are at the forefront. With the methods
Nft Collection Creator
Dokuz Eylül Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Halil İbrahim ÇAĞIRKAN Furkan Enes APAYDIN
NFT Collection Creator, Non-Fungible Token ile doğrulanmak ve satışa çıkarılmak üzere sanat eserleri üreten içerik üreticileri için, yüksek sayıdaki eserin hızlı bir şekilde oluşturulabilmesi ve dağıtıma hazır hale getirilebilmesini sağlayan bir araçtır. Sanat eseri koleksiyo
Blockhain Based Review App
Dokuz Eylül Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Hüseyin Erdoğan Umut Şavk
Günümüzde e-ticaret sektörünün gelişimi ile birlikte tekelleşmiş firma veya şirketlerin kullanıcı memnuniyetini suistimal etmeleri kaçınılmaz olmuştur. Bu doğrultuda kullanıcının almak isteyeceği ürünün yorum veya değerlendirmelerinde manipülasyon ihtimalini ortadan kaldır
Remote Health Check Of Home Patients & Elderly Using Iot & Cloud Technologies
Dokuz Eylül Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Murat Kırlıoğlu Efe Kaan Karakaya Zekiye Doğan
Sensörler, bulut servisi ve android uygulaması kullanarak yaşlı ve hastaların sağlık ölçümlerini toplayıp sağlık görevlerine raporlayan bir sistem.
Wordflow: A Mobile Word Game Based On Ai
Dokuz Eylül Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Gaye Süner Ayberk Dikçinar Zafer YALÇIN
Skip-Gram ve CBOW algoritmaları kullanılarak türkçe dilindeki kelimelerin benzerliklerini saptayacak bir kelime vektörü uzayı oluşturulması hedeflenmiştir. Bu oluşturulan kelime vektörü uzayını test etmek için de, kelime vektörü bir kelime oyunu projesine implemente edilmiştir. Sk
Cryptocurrency Price Prediction Augmented With News
Ankara Üniversitesi
Savunma, Siber Güvenlik, Teknoloji ve Endüstri
Deniz Dinçer
Kripto paraların piyasada inanılmaz derecede değerli hale geldiği günümüz dünyasında bir gerçektir. Projenin odak noktası kripto paraların eğilimini tahmin etmektir. Piyasa dinamiklerinin değişmesi ve spekülasyona açık olması, tahminlerde doğruluk ve tutarlılık sorunun ortaya
Kırmızı Kanal Kurtarma Yoluyla Sualtı Görüntülerini Iyileştirme
İzmir Ekonomi Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Elif Duygu Petenkaya Özge Başak LAÇIN Ömer Faruk KARA
Proje sualtı görüntülerinde yetersiz ışık ve planktonların yol açtığı bulanıklık ve renk bozulmalarının görüntü işleme yöntemleriyle geliştirilmiş olan method ile daha net ve doğru renklerle yeniden oluşturulmasına dayanan bir projedir.
Augmented Reality In Real Estate Mobile Application
Dokuz Eylül Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Şefika Özlem PUL Ece KAZAN
Augmented reality will make it easier for people to find rental or sale information. There are a lot of people looking for a house from street to street in this period. When they see the sign for rent or for sale, they point the phone's camera towards the house. Thus, the location of the house is
Online Course Video Source Selector (ocvss)
Dokuz Eylül Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Ferhat Doğan Berker Şal Uygar Uyğun
Günümüz dünyasını derinden etkileyen Covid-19 salgını sebebiyle hayatımızın birçok alanında köklü değişiklikler meydana geldi. Karantina ve pandemi koşullarından en çok darbe alan alanlardan birisi de eğitim hayatı oldu. Geçiş aşamasındaki aksaklıklar ve kullanıcıların
Parking Finder
Dokuz Eylül Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
oguzhan karakaya Fikret Mert Gültekin Mert Başkaya
Toplu taşıma araçları ve özel araçlar gibi birçok araçlara takıldığını varsaydığımız kamera modülleri ile yol kenar parklarının fotoğraflarını çekiyoruz. Bu fotoğrafları işleyerek iki araç arasındaki mesafeyi ölçüyor ve parka uygun olup olmadığını belirliyoruz. Ko
Mobile Indoor Navigation System
Dokuz Eylül Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
melike tahta Çağlar Gürpınar
Dokuz Eylül Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölüm binası için arttırılmış gerçeklikle beraber hazırlanan bir iç mekan navigasyon mobil uygulaması.
Virtual Reality Controlled Collision Free Drone
Dokuz Eylül Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Şeniz Akbulut Ahmet Ata Suhindol
Bu projeyle Microsoft Kinect kullanılarak elde edilen vücut pozisyonları kullanılarak sanal gerçeklik ile tekil ve çoğul drone yönetimi ve bunun simülasyon ortamına aktarımı üzerinde çalışılmaktadır. Buna ek olarak yapılan basit özelleştirme ile drone güvenliği sağlanarak ça
The Nearest Car Charge Station Project
Dokuz Eylül Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Durmuş Furkan Özkan Osman Koç
Sürekli gelişen teknolojik imkanlar sonucunda doğal kaynaklar günlük hayatın her anında hızla tüketilmeye başlandı. Kaynakların tükenmesi nedeniyle benzin ve dizelin yerini alacak enerji kaynakları aranmaya başlandı. Bu arayışlar sonucunda elektrikle çalışan, hem elektrikten hem
Melanoma Skin Cancer Detection Using Deep Learning
Dokuz Eylül Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Süleyman Ayberk Kılıçaslan Hazar Özyağcı Arif Mertaslan
Cilt kanserinin bir türü olan Melanoma’nın erken tespiti için cilt lezyon görüntüleri üzerinde derin öğrenme modelleri kullanarak bir erken tanı işlemi yapılmaktadır.
Insan Taşımacılığında Yapay Zeka Uygulamaları
Dokuz Eylül Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Gökhan Göksel Elpeze
Bu projede insan taşımacılığında verimliliğin ve hızın arttırılması amaçlanmıştır. İş, okul ve benzeri servis araçları için ideal rota çıkarma problemine popüler algoritmalar ve yeni yaklaşımlar ile çözüm geliştirmek hedeflenmektedir. Proje dahilinde geliştirilen mobil
Doğal Dil Işleme Ile Türkçe Web Sayfalarının Sınıflandırılması
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Enes Alper Balta
Doğal Dil İşleme ile Web Sayfalarının Sınıflandırılması projesinde, günümüzde üstel bir şekilde artan web sayfalarının bir çok amacı bulunmaktadır. Sayfalarının amacına göre değişen içeriklerin manuel olarak sınıflandırılması günümüzde imkansız hale gelmiştir. He
Işaret Dilinin Ve Ses Sinyallerinin Metinlere Dönüştürülmesi Işlevini Yürüten Mobil Uygulamanın Geliştirilmesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi
Fikir Yarışması
NİLAY GÜLER
Dünya Sağlık Örgütü'nden alınan verilere göre, dünya çapında 466 milyon işitme engelli insan bulunmaktadır [1]. Sadece 2018 yılında Avrupa’daki işitme engelli birey sayısı 34 milyon iken, bu sayının 2050 yılına kadar yaklaşık olarak 46 milyon olması beklenmektedir. İşit
Sunucudaki Uygulamaların Güvenlik Açıklarının Tespiti
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Laser Ayyıldız
Günümüzde yazılımcılar, bilişim uzmanları ve bilgisayar dünyasındaki insanlar ürettikleri ürünlerde farklı uygulama, donanım veya işletim sistemlerinden yararlanırlar fakat bu kullanımın getirdiği zafiyetler bulunur. Bu konudaki en önemli zafiyet kullanılan dış kaynaklı ür
Akıllı Ilaç Kutusu
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Mehmet IŞIK
Bu proje ile hem Alzheimer hastalarının hem de ilaç kullanımını düzenli bir şekilde yapamayan kişilerin bu sorunu çözmek amaçlanmıştır. İnsanlar yoğun iş temposu veya hastalık gibi sebeplerden dolayı kullanmaları gereken ilaçları bazen içmeyi unutuyorlar bazen de daha fazla d
Ros Tabanli Otonom Rehberlik Ve Reklamcilik Robotu
İzmir Ekonomi Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Yağız Tanşu Emir Güler Berkay Gülen Aybala Sena Susever
Projenin amacı, havalimanlarında insanları yönlendirebilen, belirli bir limitte eşya taşıyabilen ve aynı zamanda hedef kitleye reklam verebilen bir yol gösterici robot yapmaktır. Bu robot, havalimanında bulunan restoran, bilet satış noktaları, uçak kapıları gibi yerleri gösteren bi
Tenis Sporu Için Oyuncu Eşleme Uygulamasının Bulut Mimarisinde Geliştirilmesi
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Numan Kılıç
Bulut mimarisi ile geliştirilmiş, Google chrome, mozilla, safari gibi internet tarayıcıları üzerinde çalışan, bilgisayar, tablet ve cep telefonu gibi çeşitli ekran çözünürlüklerine uyumlu, konuma göre ve seviyeye göre uygun tenis partneri bulunabilmesi ve bu kullanılarla iletişi
Linux Privilege Escalation Scan Tool
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Emin Fidan Fırat Hilmi KAPLAN
Linux işletim sistemindeki yetki yükseltme açıklıklarını tarayan bir tool
Yapay Zeka Ile Güçlendirilmiş Geri Dönüşüm Asistanı Uygulaması
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Berkhan Yiğit Ümmühan Sena Şarbak Ömer Akçalı
Günlük hayatta geri dönüşüm bilincini arttırmak. Geri dönüşüm alışkanlığı sağlayıp bu konuda istekli olan bireylere yön göstermek. Bunu yaparken akıllı ve kolay çözüm önerilerinde bulunmak.
Derin Ve Transfer Öğrenme Yöntemleri Ile Çiçek Tanıma
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Handenur İleri Mirza Şahinkaya Mehmet Akif Konur
Projemiz yapay zeka yöntemlerini kullanarak doğada bulunan farklı çiçek türlerinin ayrıştırılmasını hedefleyen bir mobil uygulamadır. Burada amacımız son kullanıcıya çiçek türü hakkında bilgi vermektedir. Literatürde bulunan uygulamalardan farklı olarak içlerindeki bazı kri
Blockchain Tabanli IÇerik Üretim Platformu
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Ege Dabanlıoğlu
Blockchain tabanlı sosyal medya, içerik üretimi platformu.
Ontoloji Mühendisliğinde Covid-19 Aşı Uygulaması.
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Fatih Ramazan Batman Alperen Civelek
- Protej ortamında bir ontoloji oluşturulması. - web uygulaması (html, css, javascript, react, next, firebase) - mobil uygulama (java, xml, android studio, firebase)
Online Ikinci El Satış Ve Pazar Yeri Uygulaması Için Veri Ambarı Tasarımı
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Bora Çolakoğlu
Proje, sektöründe lider bir .com firmasının raporlama ve veri madenciliği amacıyla kullandığı veri kaynaklarının birleştirilerek bir veri modeli dahilinde bir veri ambarına alınması; bu sayede raporlar arası veri bütünlüğünün sağlanması, iş kurullarının tek bir noktadan y
Study Buddy
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Melek Şimal Ünsal Oksana Damarja Ahmet Said Korucuk Muhammed Emin Bilgiç
İnsanların birlikte veya yalnız olarak bazı çalışma teknikleri uygulayarak çalışabilecekleri online ders çalışma uygulaması.
Unity Ile Mobil Oyun Gelistirme
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Yakup Ardahan BAKIR Yakup Ardahan BAKIR Kaan Gokturk
Unity motoru ile mobil oyun gelistirme.
Kurumsal Yazılımlar Için Entegrasyon Altyapısının Geliştirilmesi
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Mert Can Dönmez Muhammed Ayyıldız Göktay İncekara
Günümüzde çoğu şirket kendi bünyesinde farklı yazılımlar kullanmaktadır ve bu yazılımların iletişim kurması gerekebilir. Bu yazılımların farklı girdi, çıktı biçimleri ve gereksinimleri vardır. Bu yazılımları ortak bir ortam sayesinde entegre etmek mümkündür. Ayrıca bu
Unity Tool Kit
Dokuz Eylül Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
anıl orhan arslan
Bu proje ile üç temel sistemin hızlandırılması, geliştirilmesi ve optimize edilmesi hedeflenmektedir. oyun üretim süreçleri, yani karakter oluşturma, girdi kontrolü ve seviye yaratma. Kaliteli bir oyun geliştirme eklentisinin üretilmesi bekleniyor kullanımı basit, temiz ve optimiz
Canwatchthis : Yapay Zeka Tabanlı Ve Hibrit Yaklaşımlı Film Tavsiye Sitesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Orhan Emre Anıl Burcu Koçulu Aysu Zorlugenç Ahmet Gülmez
Günümüzde tavsiye sistemleri gittikçe önem kazanmaktadır. Birçok şirket web uygulamalarına yeni yöntemler geliştirerek kullanıcılarına daha iyi hizmet verebilmek için tavsiye sistemlerini entegre etmektedirler. Film sektörü de bunlardan birisidir. Kişisel zevklere göre en iyi film
Ontoloji Tabanlı E-nabız Sistemi
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Kutay Şahan Mustafa ARAS Furkan Babacan Hasan Emre ÖZDEMİR
Bu proje bazında E-nabız sistemine benzer bir ontoloji tabanlı sağlık sisteminin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Oluşturulan ontoloji tabanlı sistemin web ve mobil uygulamasının gerçekleştirilmesi sağlanmıştır.
Çocuklara Kodlama Öğreten Oyun Tabanlı Mobil Uygulama
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Serhat Özcan
Bu bitirme tezinde çocuklara kodlama öğreten oyun tabanlı bir mobil uygulama geliştirilecektir. Bu uygulama ile 4-9 yaş aralığındaki çocuklar oyun şeklinde tasarlanmış bölümler ile kodlama öğrenmeye başlayabileceklerdir. Uygulama çocukların pratik yapabilmeleri için kodlama ile
TÜrkÇe Dilinde KonuŞmayi Metne DÖnÜŞtÜren Bulut BiliŞim Temelli Bir Uygulama
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
İzzet Oğuz Bozak
Uygulama Türkçe ses kaydını yazılı metne dönüştürmektedir. Kullanıcı bir arayüz sayesinde Türkçe ses kaydını yükler. Ses kaydı yazılı metne dönüştürüldükten sonra indirme linki aktif olur.Son olarak dosyayı indirir.
Altyazı Destekli Canlı Yayın Platformu
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Yasin Ünsal Erdem Çobanoğlu Egecan Ceylan Gökçe Çiçek Akçay
İnsanların canlı yayın yapabileceği ve sistemin bu canlı yayınlar için anlık olarak alt yazı üreterek yayınların erişilebilirliğini artıran bir web uygulaması.
Hapless Bedouın
Balıkesir Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Boğaçhan Bilgin
mobil tabanlı koşu oyunu
Campuslyfe
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Güneş Hacıhalil Damla Çekiç Hamza Aybak
Üniversite öğrencilerinin gündelik hayatında kullanabileceği bir sosyalleşme ve bilgilendirme uygulamasıdır. Bu uygulama ana amacı öğrencilere; topluluk, etkinlik veya yemekhane bilgilerine hızlıca ulaşıp, harita da konumlandırılması amaçlanılmıştır.
Deprem Eğitimi Alanında Mobil Oyun Tasarımı Ve Gerçekleştirimi
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Yağız Beşiroğlu
Deprem alanında özellikle çocukları bilinçlendirmeye yönelik, ama aynı zamanda da eğlenceli olan bir oyun.
Kripto Paralarla Alışveriş Imkanı Sağlayan Işletmelerin Konumlarını Ve Iletişim Bilgilerini Harita Üzerinden Gösteren, Anlık Piyasa Takibi Sağlayan Ve Formasyon Ile Indikatör Tanımlarını Içeren Mobil Uygulama
Ege Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Furkan Aktaş Mehmet Halil Toprak
Bitirme projemiz, son dönemin popüler mobil uygulama geliştirme framework'ü olan Flutter ile bir mobil uygulama geliştirme projesidir. Bu projenin konusu kripto paralar ile ilgili anlık fiyat bilgisi, kripto paralar ile ilgili son dakika haberleri, kripto borsalarında teknik analizde kullanı
Dijitalleşen Sera Otomasyon Sistemi
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Kaan Yavaş Mustafa Hikmet Öztürk
Sera ortamındaki çevre etmenlerini düzenlemek, kontrol edebilmek önemli durumlarda üreticileri uyaran bir otomasyon sistemi hedeflenmiştir. Çevre etmenlerinin ölçümleri için uygun sensörler kullanılarak verileri Arduino yardımıyla veritabanına kaydedilecek, üreticiler mobil bir uygu
Blockchain Tabanli Yoklama Uygulamasi
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Batuhan Yılmaz
Mevcut yoklama alma/varlık kanıtı sistemlerinin sorunlarına çözüm getirmek amacıyla geliştirilen bir yoklama alma uygulamasıdır. Blockchain teknolojisi sayesinde verilerin güvenliği ve bütünlüğü korunurken çeşitli yöntemler ile sahte imza gibi problemlere çözüm üretmeyi ama
Ecose | Travel App With React
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Seval Mercan
Çalışma kapsamında, kullanıcı nerede olursa olsun bulunduğu konum baz alınarak başlangıç noktası belirlenmektedir ve buna uygun olarak araçla veya yürüme mesafesine göre çevredeki belirli diğer kültürel miras noktalarını en kısa yoldan gezilecek şekilde rota oluşturulmakt
Evcil Hayvan Sahiplendiren Ve Evcil Hayvan IÇin Uygun EŞi Bulan Fullstack Uygulama
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Oğuzhan Türk Oğuzhan Türk Tarkan Yaman Fatih İzgi Hüseyin Dağ
Projemizde amacımız, evcil hayvan sahipleri için evcil hayvanlarına eş bulabileceği ve diğer kullanıcıların evcil hayvan sahiplenebileceği bir uygulama oluşturmaktır. Uygulama içerisinde evcil hayvan sahiplenmek isteyen kullanıcılar belirli özelliklere göre filtreleme yapabilecekti
Gerçek Zamanlı Kümeleme Yaklaşımları
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Çağıl ilhan Sözer
Günümüz dünyasında verinin en değerli kaynaklardan biri olduğunu söyleyebiliriz. Veriler sayesinde öğrenen ve hayatımızı kolaylaştıran yapay zeka modelleri birçok alanda kullanılmaya ve gelişmeye devam ediyor. Bu tezde, kümeleme algoritmalarının gerçek zamanlı veri işlemede
Crypto Para Fiyat Tahminleme Uygulamsı
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Cem Girgin
Yapay Zeka yöntemlerini ve geçmiş verileri kullanarak Crypto paranın gelecek fiyat değerlerini tahminlemeyi amaçlayan bir uygulama
ArtirilmiŞ GerÇeklik MaĞazasi
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Cem Sertkaya Cem Sertkaya
Vestel Mağazasındaki müşterilere yapay zeka ve artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanarak obje tanıma ve daha sonrasında sanal şekilde ürün detay desteği veren iOS platformunda geliştirilmiş bir mobil uygulamadır.
Kurye/servis Güzergah Takip Sistemi
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Özge Büyükaşık
Proje kargo veya servis hizmeti veren kişilerin sağladıkları hizmeti iyileştirmek adına hazırlanan bir uygulamadır. Uygulama kapsamında kurye veya servis şoförlerine gitmek istedikleri noktalardan geçen en uygun rota bulunacaktır.
Görüntü Işleme Ve Derin Öğrenme Tabanlı Polen Tanıma
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Ceren Atılgan
Farklı türde polenler içeren görüntüler üzerinde görüntü işleme ve derin öğrenme kullanılarak görüntülerdeki polen türlerinin tanınması amaçlanmaktadır.
Akıllı Alışveriş Asistanı
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Özlem Karabulut Ayten Durmaz Fatih Koçyiğit Erhan Gültekin
Bu proje ile kullanıcının pazar alışverişinde ona yardımcı olacak bir asistan görevi gören bir mobil uygulama amaçlanmaktadır. Uygulama sayesinde kullanıcı meyve sebze seçiminde asistandan destek alacaktır.
Futbol Turnuvası Simülasyonu
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Ayberk Çandır
Projede, Şampiyonlar ligi futbol turnuvası 2 farklı veri seti kullanıp makine öğrenmesi yöntemleriyle maç sonucu tahmin edilecek ve simüle işlemi yapılacaktır. Projenin son halini ise bir web sitesinde basit bir gösterimi yapılacaktır.
Awaxen
Balıkesir Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Fatma Feyza AKYOL Faruk Özel Ali Bayar
Örtüaltı yetiştiriciliğindeki domates bitkisinin üzerimdeki 7 farklı hastalığı özgün geliştirdiğimiz algoritmamız sayesinde görüntü işleyerek nesne tespiti sağlanmaktadır. Geliştirdiğimiz projemiz sayesinde aracımızın sera içerisinde gece ve gündüz otonom tarama yaparak
Bilişim Temelli Bölümler Için Yarı-otomatik Veri Seti Platformu
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Mete Han Kodal Arif Ozan Hasas
Bilişim temelli bölümler için veri seti paylaşımı yapabilecekleri ve bu veri setlerine ait analizlerin bulunabileceği bir veri seti platformu tasarlanmıştır. Veri setleri API(Application Interface) ile erişilebilir şekildedir.
E-ticaret Pazaryeri Entegrasyonu
Balıkesir Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Nazmi KORÜK Emine Başarıcı
E-ticeret sitelerinde mağazası olanlar için kolaylık sağlayacak, tüm işlemleri tek platformda gerçekleştirebilecekleri bir proje. Birden fazla sitede mağazaya sahip olanlar tüm siteler için ürün ekleme, güncelleme, silme gibi daha bir çok işlemleri sadece bu proje üzerinden gerçe
Online Mağaza Yönetim Sistemi
Balıkesir Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Emine Başarıcı Nazmi Korük
E-ticeret sitelerinde mağazası olanlar için kolaylık sağlayacak, tüm işlemleri tek platformda gerçekleştirebilecekleri bir proje. Birden fazla sitede mağazaya sahip olanlar tüm siteler için ürün ekleme, güncelleme, silme gibi daha bir çok işlemleri sadece bu proje üzerinden gerçe
Arçelik’te Ürün Yaşam Döngüsü Yönetim Süreçlerinin Ve Sistemlerinin Analizi
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Yiğit Pektaşoğlu
Numune Takip Sistemi
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Nazlıhan Özcan Oğulcan Bozkurt
Projemiz numune takip sistemidir. Numunelerin (projemize göre kumaşların) tedarikçiden çıktığı andan müşteriye ulaştığı ana kadar geçirdiği süreçlerin ve aşamaların birebir takibinin yürütüldüğü yazılım platformdur. Gelen siparişleri hızlı şekilde sisteme girer ve de
Video Game Recommendation Web Application
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Ulvi Najafov
Günümüzde insanlar film, dizi, müzik gibi multimedya içeriklerinin yanı sıra video oyunlarına da büyük ilgi göstermektedir ve bu ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Steam, Origins, Epic Games gibi platformlar kullanıcılarına video oyunlarını sunmanın yanı sıra bu kullanıcıların
Turkce Metinde Yazim Hatasi Bulma Ve Duzeltme
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Zulfikar Ozturk
Bilgisayarli GÖrÜ Ve Otonom SÜrÜŞ Destekli Çok AmaÇli Rover Sistemi Tasarimi
Ege Üniversitesi
Endüstri ve Otomotiv
Mehmet Ulaş Akduman
Bu projede çeşitli alanlarda kullanılmak ve geliştirilmek üzere derin öğrenme ile tespiti yapan ve otonom bir şekilde istenilen konuma giden bir rover araç tasarlanmıştır.
Elektronik Oylama Sistemi
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Ahmet Kaytan
Günümüzde dünya giderek artan bir dijitalleşme süreci yaşamaktadır. Ancak belirli sektörlerde ve alanlarda dijitalleşme hep geri planda bırakılmıştır. Özellikle de seçme ve seçilme alanında dijitalleşmenin eksikliği hemen fark edilmektedir. Biz de tam da bu yüzden tezimizde se
Sosyal Sorumluluk Projeleri Sistemi
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Burak Gürbulak Görkem Endeş Hamza Yılmaz
Bu çalışmada sosyal sorumluluk projeleri için gerekli başvuruların yapıldığı, onay mekanizmasıyla birlikte bu başvuruların bir sonuca erdirildiği sistematik, yüksek performanslı, sorunsuza yakın bir sistemin ortaya çıkması sağlanmıştır.
Görüntü Işleme Ile Bitkilerde Hastalık Tanımlayan Yapay Zeka Modeli Geliştirmesi
Ege Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Nurseda Topal Alperen Öncel
Bitkilerdeki hastalıkların tespiti için evrişimli sinir ağ yöntemi önerilmiştir. Deneysel çalışmalarla gerçek hastalık görüntülerinden oluşan veri seti kullanılması planlandı.
Online Kitap Alışveriş Websitesi
Yaşar Üniversitesi
Eğitim, Eğlence ve Oyun
Ecem Avcı
Kullanıcıların hem kitap tavsiyesi alabildiği hem de istediği kitapları güvenilir bir şekilde satın alabildiği online kitap alışveriş sitesidir.
Makine ÖĞrenmesinde Siber GÜvenlik Uygulamalari
Ege Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Berk Can Borak
Makine öğrenmesinin günümüzde çok önemli bir yere sahip olduğu reddedilemez bir gerçektir. Karmaşık problemlere çözüm bulabilmesi ve zamanla kendi kendine evrime uğrayabilmesi makine öğrenmesini birçok alanda vazgeçilmez kılmıştır. Bu da aynı zamanda makine öğrenmesine yük
Apartopolis
Yaşar Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Atakan Madanoğlu BATUHAN GÖREN
Apartopolis uygulaması yöneticilere yönetim kolaylığı sağlayacak ve yaptıkları işi en aza indirecektir. Yöneticiler için sakinlerin yönetimi zaman alıcı olabilir ve iş takibi zorluğu gibi sorunları var. Öte yandan site sakinleri bazen apartman dışında ya da şehir dışında o
Schedulearn
İzmir Ekonomi Üniversitesi
Akademik ve Diğer Bilişim Uygulamaları
Cihan Çoban Berk Balyurt Atahan Karaca Arda Yanar
Projemiz makine öğrenmesi ile kişilerin rutinlerini öğrenip kullanıcıya yardımcı olan web ve mobil destekli bir randevu sistemidir.
Merkeziyetsiz Kargo Yönetim Sistemi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Fikir Yarışması
Hasan Ali ÖZKAN Mehmet Kadri GOFRALILAR
Müşteriler genellikle siparişlerini hasarlı veya eksik almaktan muzdariptir. Bazen siparişlerini bile almamalarına rağmen yine de siparişlerini mükemmel bir şekilde almış gibi muamele görmekteler. Ayrıca sipariş iptali durumunda da sistemdeki herkes (satıcı, kargo şirketi çalış
Engelsiz Adil Evren (fairverse)
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Fikir Yarışması
Reyhan Duygu Hakkıcan Bülüç Enes Atalay
Fiziksel engelli bireylerin engelsiz olarak deneyim yaşamlarını sağlayan bir sanal evren fikrimiz bulunmaktadır. Bu engelsiz metaverse evreni "Engelsiz Adil Evren" (Fairverse) olarak adlandırmaktayız. Gerçekleştirme aşamasında yapay zeka, sanal gerçeklik (VR), blokzincir ve oyun teknoloj
Akıllı Insülin Pompası
İzmir Bakırçay Üniversitesi
Toplum ve Sağlık
Umut Akter
Tip-1 Diyabet hastalarının kullandıkları insülin pompasını yapay zeka ve günümüz teknolojileriyle birleştirerek hastalara daha kullanışlı bir pompa sunmaktır.