#20220136 Workout Go!





PROJE KODU20220136
PROJE SAHİBİDeniz Albayrak
PROJE MALİYETİ-
PROJE ÜNİVERSİTESİDokuz Eylül Üniversitesi
PROJE KATEGORİSİEğitim, Eğlence ve Oyun
PROJE DANIŞMANIKökten Ulaş Birant



Proje, oyunlaştırma teknikleri kullanılan mobil bir spor uygulamasıdır. Uygulamanın içinde egzersiz süreci boyunca kullanıcıya eşlik eden sanal bir evcil hayvanı bulunmaktadır. Bu evcil hayvanın zamanla eğlence, açlık ve temizlik değerleri düşecek, kullanıcı spor yaptıkça kazandığı para ile bu ihtiyaçları karşılayabilecektir. Kullanıcı egzersiz boyunca harcadığı kalori miktarını ve spor yaptığı süreyi anlık olarak görebilecek olup, bunların takibini yapabilecektir. Oyunlaştırma özelliklerinin kullanıldığı uygulamada, kullanıcı rozet toplayabilecek, lider tablosunda kendi yerini görebilecektir. Kullanıcıların eğlence ve spor ihtiyacını aynı anda sağlayıp, birbirleri ile rekabete sokabilecek, kullanıcıya aktif bir spor planı sağlayacaktır.

Proje kullanıcıların spor yapma alışkanlıklarını arttırmayı ve eğlenceli hale getirmeyi hedefleyen oyunlaştırılmış fitness uygulamasıdır. Burada kullanıcı uygulamayı kullandığı müddetçe gelişimine tanık oluyor, aynı zamanda sürekli olarak kendine en uygun spor programını güncel olarak elde edebiliyor ve tüm bu görevlerin sonucu olarak kazandığı uygulama içi para ile beraber seçtiği evcil hayvanı besleyip büyüterek, tüm bu süreci eğlenceli ve sürdürülebilir hale getiriyor.

Proje güncel oyunlaştırma tekniklerinin akademik incelemesi yapıldıktan sonra, en uygun yöntemleri içerecek şekilde geliştirilmiştir. Benzer uygulamalardaki karmaşıklık ve sıkıcı döngülerin dışına çıkarak kullanıcıya farklı bir deneyim sunmak hedeflenmiştir.

Proje küçük bir ekiple kolaylıkla gerçekleştirilebilecek bir proje. Protatip 3 kişi ile çıkarılmıştır, test etme ve geliştirme aşamaları için toplam 5/6 kişi ile kolaylıkla çıkarılabilecek bir proje.İyi performanlı bilgisayarlar ve Android ve iOS olmak üzere çeşitli test cihazları sağlanmalıdır. Bilgisayarlara Unity, Visual Studio gibi gerekli programların kurulması gerekmektedir. Veri depolamak için Cloud teknolojisi kullanılmaktadır böylelikle server ihtiyacı ortadan kaldırılmaktadır. Günümüzde kolayca bulunabilen teknolojiler ve optimum düzeyde insan gücü ile bu proje gerçekleştirilebilir.

-

İnsanlar spor yapma aşamasında kendilerine uygun spor planını bulamıyor veya hayatlarına sporu adapte edemiyorlar. Yapılan bu uygulamada kullanıcıya özgü spor programı çıkartılıyor ve oyunlaştırma yöntemleri kullanıldığı için kullanıcıların uygulamaya ve dolayısıyla spora olan bağlılıkları artıyor.