#20220239 Oyun Sunucuları için Yük Dengeleme Yapan Sistem





PROJE KODU20220239
PROJE SAHİBİEmre Şahin
PROJE SAHİBİ LINKEDIN https://www.linkedin.com/in/emre-sahinn/
PROJE MALİYETİProjenin şuana kadarki kısmının yapılması 6 ay sürmüştür, tamamlanması için 3 ay daha gerekebilir, 9x1000$=9000$ + sunucu masrafları
PROJE ÜNİVERSİTESİEge Üniversitesi
PROJE KATEGORİSİEğitim, Eğlence ve Oyun
PROJE DANIŞMANIDoç. Dr. Hasan BULUT



Geliştirmekte olduğumuz çok oyunculu mobil oyun için kıtalar arası yük dengeleme yaparak oyuncuları en uygun sunucuya dağıtan sistemdir.

Tek sunuculu sistemlerde kullanıcı sayısı arttıkça sistem cevap veremez hale geliyor. Özellikle günlük aktif kullanıcı sayısı binlerce olan oyunlarda oyuncuları yük dengeleme ile sunuculara dağıtmak gerekir. Bu tezin amacı, çok oyunculu oyunlarda tek sunucu ile bütün oyunculara hizmet etmek yerine kıtalar arası sunucularla binlerce oyuncuya hizmet veren sistemi tasarlamaktır.

En büyük alternatifi olan Kubernetes ile farkları: Kubernetes çok büyük projeleri yönetmek için tasarlanmıştır ve küçük boyutlu uygulamalar için çok fazla kullanılmayan özellik içermektedir. Bunun aksine bizim sistemimiz küçük uygulamalara ve oyunlara yönelik, gerektiği kadar özellik içermektedir. Kubernetes kullanması ve öğrenmesi zor olan bir teknolojidir. Bunun aksine bizim sistemimizin öğrenilmesi ve farklı projelere adapte edilmesi oldukça kolaydır.

Projenin yüzde 80'lik kısmı tamamlanmış durumdadır ve bizzat kendi oyunumuzda sorunsuz bir şekilde kullanmaktayız. Projede kullanılan teknolojileri seçerken dünyada oldukça yaygın olarak kullanılan yazılım dili ve kütüphanelerini tercih ettik. Projeyi gerçekleştirmek için büyük takımlara ihtiyaç yoktur, 2 kişilik yazılım ekibiyle çok rahat tamamlanabilir.

Günümüzde çok oyunculu oyunlar fazlaca rağbet görmekte fakat çoğu oyun yapımcısı/stüdyo, oyunlarının sunucusunu nasıl profesyonel bir şekilde yapacağını bilmiyor. İnternette bu konuda sınırlı sayıda kaynak olması ve bu konunun anlaşılması da zor olduğu için insanlar hayallerinden vazgeçmek zorunda kalıyorlar. Bizim sistemimiz tam burada devreye giriyor, oyuncular oyunlarını çok oyunculu yaptıktan sonra bütün sunucu yükünü üstleniyoruz ve zahmetsiz bir şekilde yük dengeleme hizmeti sunuyoruz.

Esinlenip, kendi ihtiyaçlarımıza göre yaptığımız yük dengeleyici sistemin asıl kökeni k8s'den gelmektedir: https://kubernetes.io