#20220028 Online Course Video Source Selector (OCVSS)





PROJE KODU20220028
PROJE SAHİBİFerhat Doğan
PROJE MALİYETİ
PROJE ÜNİVERSİTESİDokuz Eylül Üniversitesi
PROJE KATEGORİSİEğitim, Eğlence ve Oyun
PROJE DANIŞMANIDr. Öğr. Üyesi Ercan Avşar



Python dili kullanılarak geliştirilen bu proje hem Windows hem de Linux platformları üzerinde çalışmak üzere yapılması hedeflenmiştir. Günümüz uzaktan eğitiminde kullanılan platformların hepsiyle uyumlu olması için normal bir kamerayı sanal olarak simüle etmektedir. Normal uzaktan eğitim sistemlerinde slayt ve tahta üzerinden anlatılması zor olduğundan çoğu öğretim üyesi bilgisayar üzerinden fare kullanarak not almakta ve yazı yazmaktadır ancak bu canlı ders sırasında entegre edilmesi zor bir sistem olduğundan derslerin hibrit işlenmesi önünde büyük bir engeldir. Bu proje sayesinde tahta kullanımı aynı bilgisayar üzerindeki bir ortam yazı yazılırmışçasına ana ekran yerine verilerek uzaktan katılan öğrencilerin çekebileceği görünürlük ve odaklanma sorunlarını çözecektir. Program aynı zamanda ağır işlemler içermeyerek mümkün olduğunca bilgisayarda düşük yükle çalışmaktadır. Görüntü işleme programı hem tahtanın ve perdeye yansıtılan slaytın görüntüsünü hem de bilgisayar ortamındaki slaytların canlı ekran görüntüsünü alarak öğretim görevlisinin ellerinin hareketlerini baz alarak o an hangi ortamda konu anlatıldığını anlayarak çıktı olarak ya tahtanın yakın görüntüsünü ya da bilgisayardaki slaytın ekran görüntüsünü bilgisayara ayrı bir kamera görüntüsüymüş gibi çıktı vermektedir. Tercih edilen ders anlatım platformunda bu sanal kameranın kaynak olarak seçilmesi ve programın çalıştırılması bu fonksiyonların yerine getirilmesi için yeterlidir.

Günümüz dünyasını derinden etkileyen Covid-19 salgını sebebiyle hayatımızın birçok alanında köklü değişiklikler meydana geldi. Karantina ve pandemi koşullarından en çok darbe alan alanlardan birisi de eğitim hayatı oldu. Geçiş aşamasındaki aksaklıklar ve kullanıcıların teknoloji bilgisi eksikliği sebebiyle oluşan zorluklar eğitim alanında öğrencilerde büyük motivasyon ve verim kayıplarına sebep oldu. Eğitim hayatının aldığı bu darbe ilerideki mesleklerin irtibatını zedeleme ve güvenilirliğini düşürme risklerini doğuruyor. Biz de bu sebeple grupça bu duruma yazılımsal bir çözüm geliştirerek kullanıcılar üzerine yüklenen sorumluluğu azaltıp uzaktan ve hibrit işlenen derslerin verimliliğini arttırmayı hedefledik. Hem öğretim görevlileri alışık olduğu düzende ders anlatmaya devam edebilecek hem de bu durumda mümkün olduğunca az aksaklık çıkması sağlanacaktır. Bu durum derslerin doğallığını arttırarak öğrencilerin motivasyonunu da arttırmaya yarayacaktır. Uzaktan eğitim platformuna gönderilecek görüntünün konu anlatım ortamına göre otomatik seçilmesi öğretim görevlilerinin tahtayı ve bilgisayar ortamını aynı anda kullanarak dersleri alışık oldukları şekilde işlemesini kolaylaştıracak, ana ekranı kaplayacak görüntünün bilgisayar tarafından belirlenmesi ise öğrencilerin yaşayabileceği görme ve odaklanma sorunlarını mümkün olduğunca giderecektir. Böylece hem sınıfa hem de uzaktan eğitim aynı anda gerçekleştirilebilecek ve sınıf ortamına belirli sebeplerden katılamayan öğrenciler de derslerden mümkün olan en yüksek verimi alacaktır.

Beden takibi algoritmalarının günümüzdeki kullanım alanları oldukça yaygındır ancak eğitim alanında beden ve uzuv pozisyonları bazlı eğitim yüzeyi kararlaştırma programları, hibrit eğitim sistemlerinin daha ancak yeni gelişmelerle yaygınlaşması dolayısıyla henüz geliştirilmemiştir. Bahsedilen problemler hibrit eğitim sistemleri yürürlüğe konduğunda deneyimlerle belirlendiğinden tasarım aşamasında göze çarpan problemler değillerdir. Bu sebeple bu alanda yenilikçi ve orijinal bir fikir olduğunu düşünmekteyiz.