#20220146 Psikiyatri Eğitiminde VR Uygulamaları
PROJE KODU | 20220146 |
PROJE SAHİBİ | Asude Ağaya |
PROJE MALİYETİ | |
PROJE ÜNİVERSİTESİ | Dokuz Eylül Üniversitesi |
PROJE KATEGORİSİ | Eğitim, Eğlence ve Oyun |
PROJE DANIŞMANI | Dr.Öğr.Üyesi Kökten Ulaş Birant |
Çevremize veya kendi deneyimlerimize dayanarak, psikolojik tedaviye ihtiyacı olan bireylerin bu süreci en iyi şekilde yaşayabilmeleri için öncelikle bunu gerçekten istemeleri gerekir. Bir diğer önemli nokta ise iyi bir psikiyatrist/psikolog bulmaktır.
Bunun olabilmesi için doktor adaylarının verimli bir eğitimden geçmeleri gerekmektedir. Bu proje, hastalıkların tedavi edilebilmesi için doğru bir teşhise ihtiyaç olduğu için başlatıldı. “Aslında size ne anlatmak istiyorlar” sorusundan yola çıkılarak ürün ortaya çıktı.
Doktor adayları çoğu şeyi teorik olarak öğrense de deneyimlemeleri onlar için zor olabilir. Geliştirilecek bu projede bunlar da çözülebilir ve doğru teşhis ve doğru tedavi ile danışanlara daha iyi hizmet sunulabilir.
Bunu da doktor adaylarına en verimli şekilde anlatabileceğimiz ve yaşatabileceğimiz teknoloji de kullanmayı planladığımız Virtual Reality (Sanal Gerçeklik) teknolojisidir.
Projenin amacı psikolojik rahatsızlığı olan kişilerin doktorlar tarafından daha iyi anlaşılması ve kendilerini güvende hissetmelerini sağlamaktır. Geliştirilmesi planlanan proje VR tabanlı bir eğitim uygulamasıdır. Ayrıca bu projenin diğer bir amacı da, hekim adaylarını bu konuda eğitmek ve empati kurmaya teşvik etmek ve aynı zamanda daha iyi teşhisler yaparak uygun tedaviyi sağlamaktır.
Projemizin benzerlerinden üstün olan özelliği bir çok farklı disiplini bir araya getirmesidir. Benzer projelerden farklı olarak hedeflenen nokta öncelikle doktor adaylarının hastalığı daha iyi anlayabilmeleri için o hastalığı deneyimlemeleri ardından bu hastalığa sahip bireyle terapi yapmaları ve bunlar olurken de uygulamalı eğitim almalarıdır.
Günümüzdeki teknoloji ve imkanlar bu projenin doğum noktası ve ana kaynağıdır. Bu yüzden proje hayata geçirilip uygulanabilir.
Doktor adaylarının empati kurma yeteneğini arttırarak psikolojik hastalığı olan kişilerin tedavisini kolaylaştırmasının yanında onların topluma olan etkilerinde de değişimin olması olasıdır.
Beutler, L. E., & Harwood, T. M. (2004). Virtual reality in psychotherapy training. Journal of clinical psychology, 60(3), 317-330.
Bidaki, M. Z., Mousavi, B., & Ehteshampour, A. (2020). A virtual reality based psychosis simulation for education of medical students: An ongoing project. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 7(2), 18-22.
Dyer, E., Swartzlander, B. J., & Gugliucci, M. R. (2018). Using virtual reality in medical education to teach empathy. Journal of the Medical Library Association: JMLA, 106(4), 498.