#20220153 ANDROID-BASED SHOPPING ASSISTANT WITH BLUETOOTH BEACON AND AUGMENTED REALITY
PROJE KODU | 20220153 |
PROJE SAHİBİ | Kürşadcan AKAY |
PROJE MALİYETİ | 15.000 TL |
PROJE ÜNİVERSİTESİ | Dokuz Eylül Üniversitesi |
PROJE KATEGORİSİ | Toplum ve Sağlık |
PROJE DANIŞMANI | Assist. Prof. Dr. Feriştah DALKILIÇ |
Mobil teknolojilerin kabiliyetleri ve pazarı son dekatta hızla büyümüştür. Bu büyümeye rağmen geleneksel alışverişte mobil teknoloji kullanım oranı oldukça düşüktür. Geleneksel alışverişin bağlamları olan süpermarketlerin hızla yaygınlaşması, artan ürün seçeneklerini ve daha büyük süpermarketleri beraberinde getirmiştir. Tüketicilerin kendileri için ideal olan ürüne erişim ve karar süresinin optimize edilebileceği değerlendirilmiştir. Bu çalışmada, tüketicilerin geleneksel alışverişte kullanacağı Android tabanlı bir uygulama geliştirilmiştir. Market içerisindeki ürünlere erişim sürecini optimize etmek için Bluetooth Beacon ve Arttırılmış Gerçeklik teknolojileri kullanılmıştır. Market içerisindeki adresleme ve tercih edilen ürünlerin temini için rota oluşturumunda Bluetooth Beacon teknolojisi kullanılmıştır. Tüketicilerin navigasyon sürecindeki kullanıcı deneyimini arttırmak için Arttırılmış Gerçeklik teknolojisi entegre edilmiştir. Raflardaki ürünleri detaylı görüntüleme ve filtreleme işlemlerinde Karekod teknolojisi ile Arttırılmış Gerçeklik birlikte kullanılmıştır. Bu sayede insan gözüyle yapılacak olan görüntüleme ve filtreleme işlemlerinden daha ideal çıktılar elde edilmiştir. Tüketicilerin market içerisindeki süreçlerinin, tüketim veya ekonomik hassasiyetlerinin gözetilerek daha optimal hale getirilmesi sağlanmıştır. Tüketicilerin alışveriş sürecindeki tercih ve rota bilgileri de kullanılarak marketlerin iş zekası birimlerine hitap edecek veriler elde edilmiştir.
Hipermarketlerdeki alışveriş deneyimini arttırmak üzere Bluetooth Beacon , QR Code ve Augmented Reality teknolojileri kullanılarak mobil bir akıllı alışveriş asistanı geliştirilmiştir. Alışveriş süreçlerindeki hassasiyetlere (Gluten Hassasiyeti, Vegan Tüketim vb.) göre filtre tercihleri yapılarak, raflardaki ürünler arasında tek seferde çoklu ürün taraması Augmented Reality konseptiyle birleştirilerek kullanıcılara sunulmuştur. İç ortam navigasyonu ile istenilen ürünlere en optimal rotalardan ulaşım, indirimli ürünler arasında gezinti konsepti vb.hizmetler başta olmak üzere mağaza içerisindeki süreçler optimize edilmiştir.
İndirimli ürünler arasında gezinti rotaları oluşturabilen ve sizlere optimal navigasyon sağlayan bir yapıda olması özgündür. Tek seferde raftaki birden fazla sayıda ürünü "Çoklu QR Code Okuma" yaklaşımıyla kolaylıkla tarayabilmekteyiz. Mağaza içerisindeli müşteri dataları da loglanarak CRM için anlanmlı hale getirilebilir şekilde sunulmaktadır.
Projenin değer çıktıları için 2 senior student ve 9 aylık aktif çalışma süresinin yeterli olduğu değerlendirilmiştir.
Orema Yazılım A.Ş.